خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/21 - 12:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رجایی:

ما نباید به بهانه تورم مانع از حمایت از اقشار کم درآمد جامعه شویم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه ما نباید به بهانه تورم مانع از حمایت از اقشار کم درآمد جامعه شویم تاکید کرد که دولت باید اقدامات حمایتی ویژه‌ای برای توانمندسازی دهک‌های پایین جامعه انجام دهد.

حسین رجایی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در تشریح موضوعاتی که باید در سال 1402 در اولویت دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار گیرند، گفت تحقق شعار سال 1402 تحت عنوان«مهار تورم، رشد تولید» که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند قطعا باید در سیاستگذاری‌ها و ریل‌گذاری‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار هم مجلس، هم دولت و هم قوه قضاییه قرار گیرد.



نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون اجتماعی در حوزه رشد تولید می‌تواند از طریق نظارت بر عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش موثری در جهت اشتغالزایی، حمایت از کارآفرینان و ایجاد فضاهای کسب و کار جدید در کشور داشته باشد که خودبخود باعث گردش چرخه تولید خواهد شد. همچنین می‌توان با تصویب قوانینی که روند فعالیت تولیدکنندگان را تسهیل می‌کنند گام موثری در این راستا برداشت.



وی تصریح کرد: بهبود وضعیت کار و کارگری از دیگر موضوعاتی است که باید توسط کمیسیون اجتماعی دنبال شود چرا که استفاده مطلوب از ظرفیت نیروی انسانی و حمایت از جامعه کارگران انگیزه لازم برای افزایش سطح تولید در کشور را فراهم خواهد کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به اقداماتی که کمیسیون اجتماعی می‌تواند برای مهار تورم انجام دهد با بیان اینکه ما نباید به بهانه تورم مانع از حمایت از اقشار کم درآمد جامعه شویم، یادآور شد: برخی معتقدند رشد نقدینگی باعث افزایش تورم می‌شود و به جامعه آسیب می‌رساند و این در حالی است که هم‌اکنون نقدینگی در دست درصد محدودی از جمعیت کشور است اما دهک‌های یک تا 5 جامعه از توانایی مالی کافی و درآمد پایدار برخوردار نیستند بنابراین باید اقدامات حمایتی ویژه‌ای از سوی دولت برای توانمندسازی دهک‌های پایین جامعه انجام شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حمایت از صندوق‌های بازنشستگی و ساماندهی و بهبود وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان و مستمری‌بگیران تحت پوشش نهادهای حمایتی از دیگر مواردی است که باید به طور جدی پیگیری شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359814
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار