خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/20 - 11:47
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاکری:

لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار تحول گرا و انقلابی است/حمایت این لایحه از کانون خانواده

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار یک لایحه تحول گرا و انقلابی محسوب می شود و این لایحه نه تنها حمایت از زنان را مورد توجه دارد، بلکه حمایت از خانواده هم در آن آمده است.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار، اظهار داشت: این لایحه الان در دستور کار مجلس قرار گرفته که باید گفت پیش از این یک فرآیند طولانی را طی کرده است. 



وی ادامه داد: در دولت بررسی های جامع و کاملی روی لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار انجام شده است. در معاونت امور زنان ریاست جمهوری و هیئت دولت بحث های کاملی درباره این لایحه انجام شد و در نهایت این لایحه از طرف دولت جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است. 



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این لایحه پیش از آنکه در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار گیرد، در کمیسیون‌های ذیربط مجلس هم بررسی شده است و نظرات نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس هم در این لایحه لحاظ شده است. 



شاکری گفت: معتقدم موضوعاتی که در این لایحه آمده فراتر از این عنوانی است که برای این لایحه در نظر گرفته شده است و به نوعی این لایحه هم حمایت از زنان و هم حمایت از کانون خانواده است. 



وی افزود: به عبارت دقیق تر می توان گفت که در این لایحه ما به نوعی می‌خواهیم به اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت و تحکیم خانواده کمک کنیم. یکی از مواردی که  در قانون جوانی جمعیت هم پیش‌بینی شده بود آن بود که برای دانشجویانی که خانواده ضعیفی به لحاظ مالی دارند یا بد سرپرست هستند خوابگاه در نظر گرفته شود. 



شاکری ادامه داد: در مراکز استان‌ها فقط به دانشجویانی که در مسافت دور هستند، خوابگاه تعلق می‌گیرد و به همین دلیل و برای رفع این مشکل در لایحه مذکور تاکید شده است که حتما دستگاه‌های ذیربط ملزم به تامین خوابگاه برای دانشجویان دختر بی‌سرپرست یا بدسرپرست شوند. 



وی اظهار داشت: جلوگیری از هرگونه آسیب رسانی در فضای مجازی به خانم‌ها و زنان در این لایحه آمده است و به طور مشخص آمده که ارسال هر نوع پیامک یا مطالبی که با شأن و شخصیت زنان ارتباطی ندارد، جرم حساب شده است و قابل پیگیری است که اقدام بسیار خوبی است. 



شاکری بیان کرد: همچنین مطابق با این لایحه اگر فردی متوجه شود که به اکراه به وی همسری را داده باشند، خود این فرد هم در این جرم شریک است.‌ یعنی نه تنها آن کسی که آن اکراه را ایجاد کرده مجرم است بلکه آن فردی هم که همسرش به اکراه با وی ازدواج کرده است، در آن جرم شریک است. 



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد خدمات قضایی خاص برای بانوان، ایجاد مراکز تقویت و توانمندسازی بانوان در رابطه با حقوقشان هم در این لایحه آمده است. همچنین هرگونه اقدامی مبنی بر تنبیه و اجبار علیه زنان جرم محسوب شده است. 



شاکری تاکید کرد: به نظر بنده این لایحه بسیار خوب است و امیدوارم که در صحن مجلس هم نمایندگان اگر نقطه نظری دارند، ارائه دهند. لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار یک لایحه تحول گرا و انقلابی محسوب می شود و این لایحه نه تنها حمایت از زنان را مورد توجه دارد، بلکه حمایت از خانواده هم در آن آمده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359731
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار