خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/16 - 09:19
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
الهیان در نشست فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس:

فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد بر افزایش جمعیت موثر است

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس با تأکید بر ضرورت افزایش جمعیت برای توسعه کشور، گفت: اختصاص اعتبار برای افزایش جمعیت خانواده از سوی سازمان برنامه و بودجه نقطه امیدی در این حوزه بوده و معاونت امور زنان ریاست جمهوری باید پرچم‌دار اقدامات در این زمینه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، زهره الهیان رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس شورای اسلامی در نشست صبح امروز(سه شنبه، 16 آذرماه) این فراکسیون با موضوع رسیدگی به وضعیت جمعیت کشور و تعیین راهبردهایی برای افزایش آن، گفت: هدف از تشکیل این فراکسیون، استفاده از ظرفیت تخصصی ملت و مردم بود که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید داشتند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات به حلقه های واسط نیازمندیم تا به صورت تخصصی پیشرفت را رقم بزنیم، عنوان کرد: ما قصد داریم صدای سازمان های مردمی باشیم که همان پیشبرد اهداف کشور است.



وی افزود: هر کجا مردم با اراده وارد حوزه ای شدند، چالش ها برطرف شد که واکسیناسیون ملی با حضور نیروهای مردمی و بسیج اتفاق افتاد و جزء چند کشور نخست جهان بودیم؛ چنین تجربه ای را در زمان واکسیناسیون ملی فلج اطفال نیز داشتیم لذا در مجلس قصد داریم با قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین، از این سازمان ها حمایت کنیم.



الهیان ادامه داد: قانونی مانند حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با مشوق هایی که در آن در نظر گرفته شد تنها چند درصد بر افزایش جمعیت تأثیر می گذارد لذا باید سازمان های مردم نهاد را تقویت کنیم تا بیش از پیش به جامعه متصل شویم.











نشست فراکسیون سازمان های مردم نهاد


این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: برای تحقق به اهداف تعالی خانواده و افزایش جمعیت، مرکز امور زنان و خانواده نقش کلیدی داشته تا به اهداف خود برسیم و اقدامات کلان صورت دهیم چرا که در طول 8 سال هیچ اقدامی از سوی دولت روحانی صورت نگرفت لذا امیدواریم زنان در این دوره پرچم‌دار شده و سایر دستگاه ها را پای کار بیاورد.



رئیس فراکسیون سازمان های مردم‌نهاد مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آقای مخبر برای موضوع جمعیت، علیرغم سختی های موجود اقتصادی کشور، بودجه ای را قرار داد که خود نقطه امیدی در این عرصه بوده و از این جا به بعد باید در حد ظرفیت خود گام برداریم.



محمدبیگی: ضرورت تغییر نگاه سیاستگزاران درباره افزایش جمعیت



فاطمه محمدبیگی نیز در این نشست با بیان اینکه بررسی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از سال 89 آغاز کرده ایم، عنوان کرد: در آن زمان برخی ما را تمسخر می کردند اما بعد از گذشت 11 سال کار به جایی رسید که سطح آگاهی جامعه افزایش یافت و به فکر حل و فصل موضوع برآمد.



نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه ضعف عمده ای در اطلاعات مسئولان وجود دارد که بدانند در حوزه جمعیت در کجای منطقه قرار داریم چرا که همچنان برخی سیاستگذاران معتقدند افزایش جمعیت باعث کاهش شاخص های اقتصادی می شود.



عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه حوزه رفاه اجتماعی، تأثیرات اقتصادی بر جمعیت می گذارد، گفت: برای گروه های مختلف باید بسترهای مختلفی داشته باشیم همچنین باید نگاه فرهنگی به موضوع جمعیت داشته باشیم ضمن اینکه باید هویت زنان به آنها بازگردد و روی قالب خانواده نیز کار شود.



به گزارش خانه ملت، در این نشست کارشناسان حاضر و مسئولان برخی گروه های جهادی مربوط به بانوان که اقداماتی در حوزه افزایش جمعیت داشتند به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخته و راهکارهایی را بیان کردند که مقرر شد با همکاری مرکز پژوهشی نصر و مرکز پژوهش های مجلس، اقدامات گسترده ای در این حوزه صورت گیرد./



خبرنگار: فائزه ظهیری



پایان پیام

  • کد خبر : 332926
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار