خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/17 - 10:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی

غرفه 529 نمایشگاه اینوتکس میزبان فناوران و نوآوران حوزه قانون گذاری

مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه برای سومین سال متوالی در نمایشگاه اینوتکس حضور یافته و در غرفه 529 این نمایشگاه، میزبان فناوران و نوآوران حوزه قانون گذاری می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه برای سومین سال متوالی و به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه بین المللی اینوتکس حضور خواهد داشت  و هدف از حضور این مرکز در نمایشگاه اینوتکس، ایجاد تعامل حداکثری بین زیست بوم قانون‌گذاری و زیست بوم نوآوری است.

در سال‌های گذشته، حضور مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه، محلی برای تعامل و مذاکرات نمایندگان مجلس با نوآوران بوده و تعامل دوجانبه‌ای برای انتقال انتظارات قانون گذاران به نوآوران و دغدغه‌های مخترعان و شرکت‌های دانش بنیان به نمایندگان مجلس بوده است. 

« فروم قانون‌گذاری » عنوان مجموعه نشست‌هایی است که برای اولین بار در اینوتکس ۲۰۲۴ و با حضور نمایندگان مجلس، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و صاحبان تجربه و نظر، اجرا می‌شود.
 نقش زیست‌بوم نوآوری در حل دانش‌بنیان کلان مسائل کشور، مسائل اولویت‌دار مجلس دوازدهم، نشست‌های نظارتی قوانین مرتبط با جهش تولید و بررسی قوانین مرتبط با زیست‌بوم نوآوری در برنامه هفتم توسعه از جمله موضوعات این نشست‌ها است. 

برگزاری نمایشگاه محصولات نوآورانه مرکز پژوهش‌های مجلس در غرفه مرکز نوآوری، از دیگر بخش‌های ارائه شده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ خواهد بود. اقدامات و سامانه‌های قوه مقننه در زمینه افزایش مشارکت مردم در فرایندهای تقنین و نظارتی مجلس، به‌عنوان محصولات نوآورانه این مرکز، به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. مخاطبان می‌توانند این سامانه‌ها را مورد استفاده قرار داده و با دست اندرکاران آنها گفت‌وگو کنند. 

همچنین برگزاری برنامه بازدید تخصصی از نمایشگاه برای نمایندگان مجلس و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها جهت آشنایی با دستاوردها و توانمندی‌های دانش‌بنیان کشور، از دیگر فعالیت‌های مرکز نوآوری در نمایشگاه اینوتکس است. این برنامه‌ها به برقراری تعامل بیشتر نمایندگان با فناوران و نوآوران در حوزه‌هایی که نمایندگان در کمیسیون‌های خود فعالیت می‌کنند، کمک خواهد کرد.

گفتنی است، باتوجه به اینکه امواج فناوری‌های نوظهور همه حوزه‌های تصمیم گیری و قانون‌گذاری را متأثر کرده، مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه در شهریور ۱۴۰۰ به‌عنوان نهاد واسط بین مجلس شورای اسلامی و زیست بوم نوآوری و اندیشه ورزی شکل گرفت تا زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌های زیست بوم نوآوری پارلمانی را برای ارتقای فرآیندهای تقنین و نظارتی این قوه فراهم کند.

 این مرکز می‌تواند به قوه مقننه کمک کند تا نقش قانون‌گذاری و تنظیم گری خود در مسیر توسعه فناوری‌های نوظهور و رشد کسب و کارهای مبتنی بر این فناوری‌ها را به‌موقع ایفا کند.

یادآور می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی با فعالیت‌های مرکز نوآوری قوه مقننه و همچنین بازدید از نمایشگاه نوآوری‌های پارلمانی و دستاوردهای نوآورانه مجلس و مرکز پژوهش‌ها، به غرفه مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه به شماره ۵۲۹ مراجعه کنند./
پایان پیام

  • کد خبر : 378042
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار