خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/19 - 16:43
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمد بیگی تشریح کرد:

عملکرد موفق وزارت بهداشت در مهار کرونا

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جزییات عملکرد وزارت بهداشت در مهار کرونا را تشریح کرد.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت در دولت سیزدهمگفت: خوشبختانه دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار خود در همان روزهای اول به سرعت دیپلماسی واکسن را راه انداخت و با پیگیری شخص رئیس جمهور، وزراى بهداشت و امور خارجه اتفاقات بسیار خوبی در عرصه تهیه فوری واکسن برای مردم عزیز اتفاق افتاد به گونه‌ای که  با زحمات انجام شده در حوزه سلامت و دیپلماسی فعال سلامت  بالغ بر ۱۰۰ میلیون دوز واکسن برای کشور در مراحل متعدد تهیه و به کشور عزیزمان ایران وارد شد.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم افزود: حضور قاطعانه وزیر بهداشت و درایت ایشان در تهیه  واکسن و انجام دقیق و سریع واکسیناسیون عمومی  یک فرایند بی نظیر در دنیا بود، کمتر کشوری در دنیا پیدا می‌کنید که درصد انجام واکسیناسیون شان به بالای ۷۰ درصد رسیده باشد، این ناشی از ایجاد یک عزم اجتماعی در حوزه سلامت و فعالیت شبانه روزی با استفاده از وجود نیروهای بسیجی و جهادی و بهره گیری از خلاقیت های ویژه‌ای بود که به کار بسته شد. 



محمدبیگی با اشاره به رکورد تزریق واکسن کرونا در کشور ادامه داد: کمتر کشوری است که رکورد تزریق یک میلیون و ۷۰۰ هزار  دوز واکسن در شبانه روز را در جهان ثبت کرده باشد، سرعت عمل نیروهای مدافع سلامت، انسجام آنها، ارائه سریع و روزانه واکسن در سراسر کشور، توزیع و پخش مناسب واکسن ها، استفاده از ظرفیت داخلی واکسن در کنار واکسن های خارجی وارداتی و همچنین ایجاد عزم ملی در وزارت بهداشت برای مدیریت این صحنه قابل تقدیر و قابل احترام است.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان پزشکی گفت: وضعیت آبی امروز کشور در حوزه مدیریت کرونا مرهون این خدمات است، این موضوع در ابتدای دولت سیزدهم باعث ایجاد امیدآفرینی در بین مردمی شد که در طی دوران دولت تدبیر و امید با سوء مدیریت‌های متعددی مواجه شده بودند.



محمد بیکی یادآور شد: اقدامات وزیر محترم بهداشت در حوزه تغییرات اساسی در حوزه سلامت  قابل توجه است، اینکه ما بخواهیم با فساد در درون سیستم مبارزه بکنیم و  تغییراتی در جهت شاخص مند کردن توزیع اعتبارات سلامت داشته باشیم، همینطور اهتمام وزارت بهداشت برای اجرای قانون حمایت از خانواده و دفاع وزیر محترم از این قانون و دستورات لازم برای اجرایی شدن آن قابل توجه و تقدیر است.



عضو کمیسیون فراکسیون زنان در مجلس یازدهم تصریح کرد: امیدوارم همکاری‌هایی که بین دولت و مجلس در قالب وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان و سایر کمیسیون‌های مرتبط برای اجرای این قانون صورت گرفته ما را به سمت اجرای کامل این قانون رهنمون سازد .البته هنوز در بدنه وزارت بهداشت مقاومت هایی برای اجرای قانون حمایت از خانواده وجود دارد که امیدواریم با روشنگری های لازم بستر اجرای کامل آن رقم بخورد.



وی در ادامه تاکید کرد: قطعا با اجرای تدابیر ویژه، استفاده از آموزش‌های لازم و تجدید دوره های بازآموزی و همینطور استفاده از ظرفیت‌های ویژه بهداشت و درمان برای ارتقای سلامت مادر و کودک می‌توان بیشترین زمینه برای کنترل پدیده سالمندی ،کنترل پدیده تک فرزندی و نشان دادن عواقب روانشناسی، اجتماعی و فرهنگی و سلامتی ناشی از این موضوع فراهم شود.



رئیس فراکسیون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما نیاز به تغییر زیرساخت‌های حوزه درمان ناباروری و تقویت آن داریم، تقویت ساختارهای مبتنی بر افزایش تعداد زایمان طبیعی، آموزش‌های لازم و تقویت مراقبت‌های ویژه دوران بارداری و افزایش دقت و ارتقامندی و کیفیت در آزمایش‌های لازم برای سلامت مادر و جنین از برنامه‌هایی است که وزارت بهداشت باید بر آن تاکید کند.



محمد بیگی تاکید کرد: بحث حمایت از حقوق مردم در دسترسی ارزان تر و راحت تر به خدمات سلامت محور برای ما بسیار مهم است، البته وزارت بهداشت در برخی حوزه‌ها نتوانسته انتظارات را برآورده سازد و انتقاداتی هم به این وزارت خانه وارد است.



نائب رییس کمیسیون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما انتظار داریم ماده 27 قانون حمایت از خانواده به صورت کامل توسط وزارت بهداشت اجرا شود. همینطور انتظار داریم که زمینه خوبی را برای حفظ کرامت و شأن پزشکان در حوزه سلامت و پرداخت مطالبات به حق آنها از جمله فوق العاده خاص و تعرفه پرستاری که رئیس جمهور نیز در روز پرستار بر آن تاکید کرد، فراهم گردد تا ما با فرار مغزهای حوزه سلامت به خارج از کشور مواجه نشویم.



وی یادآور شد: در حوزه اعتبارات عمرانی نیز مشکلاتی وجود دارد به گونه ای که بسیاری از پروژه‌های بیمارستانی در کشور نیمه کاره باقی مانده و یا متوقف شده است. طی جلساتی که در دو ماه اخیر با وزیر محترم بهداشت و معاونین  این وزارتخانه داشتیم، برنامه‌های خوبی به صورت مشترک انجام شده که امیدوارم وزیر محترم بهداشت هر زودتر آنها را عملیاتی کند.



محمد بیگی در پایان خاطر نشان کرد: باید زمینه لازم برای تداوم خدمات جامع سلامت به مردم ایجاد شود. امیدوارم روزهای خوبی در انتظار مردم و سلامت آنها باشد./



پایان پیام



 



پایان پیام



 

  • کد خبر : 335318
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار