خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/21 - 10:49
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بی آبی از مرز هشدار گذشته

عبور از بحران بی آبی با مدیریت درست مصرف شدنی است

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: با توجه به تغییرات اکوسیستمی رخ داده، مسئله بی آبی و کم آبی یک موضوع جدی است و مسئولان باید به جای هشدارهای مکرر راهکاری را ارائه کنند که چگونه آب باقی مانده را خرج کنیم.

سیدرضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد بحران بی آبی پایتخت گفت: بحران بی آبی تنها مختص به خوزستان و اصفهان نیست، خشکسالی و کاهش بارندگی و مسئله کم آبی برای کل شهرهای کشور از جمله پایتخت یک مسئله اساسی است. با توجه به تغییرات اکوسیستمی رخ داده، مسئله بی آبی و کم آبی یک موضوع جدی است و مسئولان باید به جای هشدارهای مکرر راهکاری را ارائه کنند که چگونه آب باقی مانده را خرج کنیم.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: نبود الگوی درست مصرف در کنار عدم باور به اتمام حامل‌های انرژی امروز باعث شده است که کشور در شرایط ناخوشایندی قرار بگیرد، در این بین در سایه نبود الگوسازی و بی‌برنامگی، بی رحمانه اقدام به مصرف آنها می‌کنیم.



آب کم است و باید به درستی استفاده شود



وی در ادامه اظهار کرد: در کنار مدیریت درست مصرف انرژی باید طرح و برنامه ارائه کنیم تا از این شرایط بحرانی عبور کنیم، در مرحله نخست آب موجود باقی مانده را بهینه و با برنامه خرج کنیم در مرحله بعد روش اصلاح الگوی مصرف در میان مردم را تغییر دهیم، مردم باید باور کنند که آب کم است و باید به درستی استفاده شود.



استمرار به کشاورزی سنتی تا احداث صنایع آب بر در شهرهای کویری کشور همگی از سیاست‌های نادرستی بودند که در سایه سوءمدیریت، بحران آب شدت گرفت و امروز شاهد شدت گیری این بحران در بسیارى از شهرهاى کشور هستیم



 رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس یازدهم یاد آور شد: استمرار به کشاورزی سنتی تا احداث صنایع آب بر در شهرهای کویری کشور همگی از سیاست‌های نادرستی بودند که در سایه سوءمدیریت، بحران آب شدت گرفت و امروز شاهد شدت گیری این بحران در بسیارى از شهرهاى کشور هستیم.



بی‌آبی از مرز هشدار گذشته است



تقوی یادآور شد: در حال حاضر مسئله از هشدار گذشته است، باید بپذیریم که آب کم است و همین آب باقی مانده نه تنها در پشت سدهای پایتخت بلکه در کل شهرهای کشور باید با برنامه مصرف شود، عدم برنامه و نبود فرهنگ درست استفاده کردن انرژی؛  مصرف حامل‌های انرژی را تحت الشعاع قرار داده است. 



ایران از شمال و جنوب در محاصره آب است



وی ادامه داد: اگر از امروز چشم انداز روشنی در مصرف آب نداشته باشیم بی شک شرایط بی آبی کشور بحرانی‌تر خواهد شد. خوشبختانه ایران از شمال و جنوب در محاصره آب است و همین یک فرصت برای رونق صنایع آب بر است و اگر بتوانیم صنایع فولادی که نیازمند آب بسیار هستند را در شهرهایی که ذخایر آبی دارند احداث کنیم؛ مانع از هدر رفت آبی شده و همچنین منجر به رونق اشتغال خواهد بود. بماند هزینه‌های کلانی که  برای انتقال آب صرف نمی‌شود و از جهت منابع داخلی آب استفاده نمی‌کنیم.



بیشتربخوانید:





عضو کمیسیون فرهنگى در پایان خاطرنشان کرد: باید قبل از وقوع هر بحرانی به فکر چاره‌ای باشیم، مسئله بی آبی بحران ملی است و اگر دولت برنامه‌ای برای حل آن داشته باشد، مجلس از آن استقبال می‌کند تا شاهد مشکلات بیشتر از این در حوزه بی آبی نباشیم./



پایان پیام



 



 



 



 



 

  • کد خبر : 333345
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار