خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/18 - 10:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
دنیا مالی:

عامل اصلی آتش سوزی تالاب انزلی شناسایی شد

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش سوزی اخیر تالاب انزلی گفت: با بررسی‌های انجام شده اطلاعاتی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی اخیر این تالاب نیست؛ این آتش سوزی به دلیل وزش بادهای گرم «گرمش» رخ داده است.

احمد دنیا مالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین وضعیت تالاب انزلی گفت: با بررسی‌های انجام شده اطلاعاتی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی اخیر این تالاب نیست؛ این آتش سوزی به دلیل وزش بادهای گرم «گرمش» رخ داده است؛ حدود 25 هکتار از این اراضی در اطراف تالاب آتش گرفته است.



نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور آتش نشانان و نیروهای منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست در اطفای حریق افزود: آتش سوزی در ساعات ابتدایی اطفا شده، به دلیل وزش بادهای گرم در پایان زمستان احتمال آتش سوزی در  منطقه انزلی وجود داشته است.



وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر بودجه مورد نیاز، مدیریت تالاب از مواردی است که باید مورد توجه وزرات نیرو و سازمان محیط زیست قرار بگیرد؛ این تالاب طی سال‌های اخیر بارها به صورت عمدی و غیر عمدی در معرض  آتش سوزی قرار گرفته است.



طرحی برای احیای دوباره تالاب انزلی



دنیا مالی با اشاره به راهکار نجات تالاب انزلی تاکید کرد: نجات تالاب انزلی از جمله طرح‌های ملی این تالاب بین المللی است که طی بررسی‌های زیاد ارائه داده شده است. برای اجرای این طرح باید یک مسئول واحد هماهنگ کننده در نظر بگیریم؛ تا تمام دستگاه‌هایی که مسئولیت احیای دوباره تالاب را برعهده دارند پای کار بیاورند.



 بی شک کاهش ارتفاع عمق تالاب نشات گرفته از رژیم رسوب گذاری و ارتفاع کاهش آب دریای خزر است



عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تالاب انزلی در واقع تحت تاثیر ارتباط مستقیم با آب دریای خزر است و متاسفانه در حال حاضر دریای خزر در حالت عصبی  بودن قرار گرفته است و ارتفاع آن در پایین‌ترین حد ممکن است، بی شک کاهش ارتفاع عمق تالاب نشات گرفته از رژیم رسوب گذاری و ارتفاع کاهش آب دریای خزر است.



بیشتربخوانید:





به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛  در روز 13 اسفند ماه دو منطقه تالاب انزلی در معرض آتش سوزی قرار گرفته که در این آتش سوزی؛ مجموع یک پهنه ۸۰ هکتاری از عرصه‌های تالاب انزلی درگیر آتش سوزی شده است و حدود ۲۵ هکتار از اراضی حاشیه تالاب درگیر حریق شد و خسارت دید./



پایان پیام

  • کد خبر : 338621
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار