خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/07 - 15:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
گودرزی مطرح کرد:

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بر تمام رانت‌ها و پارتی‌بازی‌ها خط بطلان می‌کشد

عضو کمیته طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس معتقد است با ساماندهی استخدام کارکنان دولت تمام نیروهای خدماتی و کارگری مورد نیاز صرفا از طریق انتشار و آگهی عمومی، برگزاری آزمون و مصاحبه و طی مراحل گزینش در قالب قرارداد کار معین جذب خواهند شد و این روش جلوی رانت‌ها و پارتی بازی‌ها و .... را خواهد گرفت.

حسین گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص طرح ساماندهی نیروهای طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، به بیان نکاتی پرداخت و گفت: چند نکته مهم و کلیدی در این زمینه وجود دارد که بر اساس مطالعه آسیب‌های موجود نظام استخدامی و وضعیت حاکم بر بکارگیری نیروهای کارگری و چند سال بررسی این روند بدست آمده اند. نکته اول آنکه بعد از اجرایی شدن این قانون تمام نیروهای خدماتی و کارگری مورد نیاز سازمان‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم صرفا از طریق انتشار و آگهی عمومی، برگزاری آزمون و مصاحبه و طی مراحل گزینش بصورت متمرکز در کل کشور در قالب قرارداد کار معین جذب خواهند شد.



عضو کمیته طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، در ادامه اظهار کرد: این روش جلوی رانت‌ها و پارتی بازی‌ها و .... را خواهد گرفت و شفافیت لازم را در جذب و پرداخت‌ها و حجم نیروی موجود سازمان‌ها ایجاد خواهد کرد.



وی تصریح کرد: موضوع دوم نیروهای جذب شده فعلی هستند که این طرح سازمان اداری استخدامی کشور را موظف می‌کند که با کل نیروهای جذب شده در قالب طرح‌های عمرانی، حجمی، شرکتی و سایر عناوین مشابه که طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری موجود هستند  در صورت داشتن شرایط پذیرش، قرارداد کار معین منعقد نماید.



گودرزی یادآور شد: در عین حال با تصویب دو شوری بودن این طرح که کلیات آن تصویب شده، امکان بررسی جامعتر و بررسی دیدگاه کارشناسان مختلف و نکته نظرات جامعه کارگری فراهم شده است و کمیسیون اجتماعی از نظر کارشناسی و نکته نظرات همه، دلسوزانه استفاده خواهد کرد و نتیجه جمع بندی کمیسیون اجتماعی در صحن مجلس به رأی و نظر نمایندگان ملت خواهد رسید. لذا امکان اصلاح و تکمیل مواد و تبصره های این طرح وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 344840
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار