خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/29 - 19:03
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
در نشست مسئولان خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه با سخنگوی شورای نگهبان مطرح شد:

طحان‌نظیف:خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه می‌تواند نقش موثری در حل مسائل حوزه تقنین داشته باشد

در نشست مسئولان خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه با سخنگوی شورای نگهبان بر ضرورت ایجاد بستری برای همکاری پژوهشکده شورای نگهبان و مرکز خلاق و نوآوری قوه مقننه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست مسئولان خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه با طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان بعد از ظهر (یکشنبه 29 خرداد) در محل خانه خلاق برگزار شد.



در این نشست حمیدیا رئیس خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه گفت: خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه به ایجاد حلقه واسط میان اندیشکده‌ها و نمایندگان مجلس اقدام کرده و معرفی تکنولوژی‌های جایگزین سامانه در حوزه پارلمان و ایجاد شناخت دقیق از فناوری‌های روز در جهت حل مشکلات را در دستور کار خود دارد.



وی تصریح کرد: ایجاد پلتفرم تصمیم‌یار یکی از خروجی‌های خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه بوده ضمن اینکه ما تلاش کردیم با یک تغییر نگاه و به کارگیری رویکرد نوآورانه به حل مسائل حوزه حکمرانی کشور به ویژه در حوزه تقنین بپردازیم؛ همچنین بخش‌های مختلف حاکمیتی را با شناخت مسائل به سمت ارائه راهکار مطلوب سوق دهیم.



حمیدیا در پایان به رفع موانع برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی را از جمله مسائلی دانست که این خانه خلاق می‌تواند در این زمینه با پژوهشکده شورای نگهبان همکاری کند.



خانه خلاق می‌تواند از طریق اصلاح ادبیات نوآورانه به ایجاد ارتباط موثرتر بین نمایندگان مجلس و مسئولان بخش‌های مختلف حاکمیتی بپردازد



زاهدی قائم مقام خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه ضمن تشریح روند شکل‌گیری این مرکز افزود: ما تلاش می‌کنیم تا با ارائه راهکارهای موثر ارتباط موثری بین نمایندگان مجلس و مسئولان بخش‌های مختلف حاکمیتی ایجاد کنیم.



وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه نوآوری در کشور تصریح کرد: هم اکنون باید به صورت عمیق تر به این حوزه بنگریم که مسیرهای مطلوبی را در جهت حکمرانی بهتر ایجاد می‌کند که تحقق این مهم نیز از طریق ادبیات سازی و گفتمان جدید میسر می‌شود.



خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه می‌تواند نقش موثری در حل مسائل حوزه تقنین داشته باشد



طحان نظیف با بیان اینکه اصل تأسیس این مجموعه یک اقدام نوآورانه بوده که می‌تواند منشأ خیر و برکاتی در حوزه تقنین باشد، افزود: امیدواریم خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه بتواند در آینده نقش موثری در جهت حل مسائل حوزه تقنین ایفا کند.



وی یادآور شد: خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه باید در حوزه تقنین رفع بعضی مسائل را هدف‌گذاری کرده و با برنامه جامع در جهت حل این مسائل گام بردارد.



همچنین طحان‌نظیف گفت: معمولا وقتی سخن از نوآوری به میان می‌آید، تبادر اولیه آن در اذهان در حوزه اجراست، چرا که قوانین ترتیبات اجرایی را مشخص کرده‌اند ولی اینکه امور چگونه انجام شوند، نیاز نوآوری دارد.



وی خاطر نشان کرد: تسلط شما به قوانین موجود باید بی‌بدیل باشد تا وقتی قصد دارید یک ایده نوآورانه به نمایندگان مجلس بدهید، آن ایده با در نظر گرفتن ساختارهای قانونی باشد.



  طحان‌نظیف اظهار کرد: باید برای حل مسائل موجود، نگاه چندوجهی به موضوعات داشت و معمولا نگاه تک‌بعدی آسیب‌زاست.



سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه می‌تواند در جهت تبادل تجارب همکاری مطلوبی با پژوهشکده شورای نگهبان داشته باشد، تأکید کرد: خانه خلاق باید مسائل مهم در حوزه قانونگذاری را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها راهکارهای علمی ارائه دهد کما اینکه ساختار بودجه‌ریزی کشور، تدوین برنامه‌های توسعه و به روزرسانی قانون انتخابات از جمله مواردی است که این مرکز می‌تواند در جهت تحقق آنها به ارائه راهکار بپردازد./



پایان پیام

  • کد خبر : 344241
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار