خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/25 - 15:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
گودرزی:

ضرورتی بر انضمام معاونت امور جوانان به وزارت ورزش وجود ندارد/ نباید به ورزش نگاه دولتی داشت

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه فاصله جوانان با حوزه ورزش و امکانات این حوزه بسیار زیاد است بنابراین ضرورتی بر انضمام معاونت امور جوانان به وزارت ورزش وجود ندارد تاکید کرد که حوزه ورزش باید یک نهاد اجتماعی باشد و نباید به ورزش نگاه دولتی داشت.

حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نحوه ورود کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به دلیل اهمیت حوزه جوانان که تاکنون اقدام جدی در راستای حمایت از جوانان کشور انجام نداده است، گفت: وزیر پیشنهادی برنامه‌ای در این خصوص به کمیسیون ارائه نداد و قرار شد به صورت مکتوب ارسال کند اما سه مشکل اساسی در حوزه وزارت ورزش و جوانان وجود دارد که صرفنظر از شخص وزیر پیشنهادی باید تدابیری در سطح مدیریت کلان برای رفع آنها اندیشیده شود.



نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این مشکلات ادامه داد: هم‌اکنون فاصله جوانان با حوزه ورزش و امکانات این حوزه بسیار زیاد است تاجاییکه نمی‌توان گفت بین آنها ارتباط وسیعی برقرار است بنابراین ضرورتی بر انضمام معاونت امور جوانان به وزارت ورزش و جوانان وجود نداشته است.



وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد و خارج از اراده وزیر است تخصیص اعتبارات و بودجه اندک به حوزه ورزش است چرا که نحوه تخصیص اعتبارات به این بخش نشان می‌دهد ورزش در اولویت دولت نیست و تا این روند اصلاح نشود هیچ فردی نمی‌تواند اقدامی اساسی برای این وزارتخانه با وجود بدنه گسترده‌ای که دارد و تمام فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها را در بر می‌گیرد، انجام دهد.



گودرزی خاطرنشان کرد: بی‌تردید حوزه ورزش باید یک نهاد اجتماعی باشد اما نگاه به این حوزه بسیار تقلیل‌گرایانه است تا جاییکه آن را تحت عنوان تربیت بدنی به اندازه اقدامی در جهت استراحت موقت بدن تقلیل داده‌اند و تا این نگاه در سطح مدیریت کلان اصلاح نشود نمی‌توان انتظار زیادی از این حوزه داشت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: نهاد اجتماعی بودن حوزه ورزش مستلزم این است که از دولت منفک شود و نباید به ورزش نگاه دولتی داشت و باید در امتداد سایر نهادهای اجتماعی قرار گیرد تا اداره جنبه‌های عمومی آن در اختیار قشرهای مختلف باشد و دولت هم در این حوزه تنها نقش سیاستگذار داشته باشد.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته انتخاب آقای هاشمی برای این وزارتخانه از این جهت دارای اهمیت است که از بدنه وزارت ورزش انتخاب شده و دارای سوابق مرتبط است و این در حالی است که قبل از آقای سجادی معمولا وزرای این زوراتخانه از بین سیاستمداران انتخاب می‌شدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368120
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم