خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/02 - 10:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ساعدی مطرح کرد:

ضرورت کمک بودجه‌ای دولت به هلال احمر برای مقابله با تغییرات اقلیمی

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه  در مجلس گفت: هلال احمر تاکنون در امدادرسانی به حادثه دیدگان سوانح ناشی از تغییرات اقلیمی تلاش فراوانی داشته، لذا دولت در تخصیص منابع مالی و بودجه ای به این جمعیت نگاه ویژه ای داشته باشد.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از عدم توجه به بودجه هلال احمر با توجه به حاکم شدن تغییرات اقلیمی در کشور، گفت: هلال احمر یکی از تشکل های بسیار حساس در کشور بوده و نقش بسیار مهمی را در مدیریت حوادث ایفا کرده است.



نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه  در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس، دولت و سازمان برنامه و بودجه نباید بگذارند این نهاد مهم امدادرسان به دلیل در اختیار نداشتن امکانات مناسب برای امدادرسانی و منابع مالی کافی، تضعیف شود.



وی گفت: هلال احمر تنها نهاد در کشور ما است که در کوچترین و بزرگترین حوادثی که در کشور اتفاق می افتد پیش از دیگران حاضر می شود، سرعت عمل خیلی عالی و مطلوبی دارد و در تمام حوادث مثل سیل و زلزله و بحران سنگ تمام گذاشته است.



این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: من به عنوان نماینده از مجلس انتظار دارم که جایگاه هلال احمر را محکم تر کند و زیر ساخت ها را برای تامین منابع و تامین مایحتاج هلال اهمر آماده کند تا جهادی عمل کردن این جمعیت همچنان پایدار بماند.



ساعدی افزود: کشور ما و تمام کشورهای جهان هم اکنون با تغییرات اقلیمی مواجه شده اند و اثرات این تغییرات اقلیمی را در کشور شاهد هستیم. با توجه به اینکه هلال احمر تاکنون در امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی تلاش فراوانی داشته است. دولت هم باید در فصول اعتباری و مالی خودش به این نهاد همانند سایر نهادها نگاه ویژه ای داشته باشد.



این نماینده مجلس یازدهم در ادامه توضیح داد: جمعیت هلال احمر یکی از بازوهای دولت و حکومت جمهوری اسلامی ایران است و باید توجه داشت که تضعیف هلال احمر تضعیف کشور در دفاع از بحران ها است.



نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه  در مجلس خاطرنشان کرد: این نهاد هر چه قوی تر باشد، بیشتر توسعه پیدا می کند و منابع بیشتری به آن تخصیص می یابد و به نفع نظام، کشور و مردم است./



پایان پیام

  • کد خبر : 352471
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار