خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/04 - 15:06
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
الهیان در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات منطقه 5 تاکید کرد:

ضرورت همکاری وزارت نیرو با شهرداری تهران برای توسعه استفاده از پسآب شهری برای آبیاری فضای سبز در پایتخت

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، با ارزیابی مثبت از استفاده از پسآب شهری برای آبیاری فضای سبز در منطقه 5 بر ضرورت همکاری وزارت نیرو با شهرداری تهران برای توسعه این روش در پایتخت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ زهره الهیان با حضور در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات منطقه 5 ضمن اشاره به رویکرد تحولی و انقلابی شهردار تهران و منجر شدن این رویکرد به خدمات انسانی و ارزنده نسبت به شهروندان گفت: موضوع اتباع خارجی مسئله‌ای ملی است که به تشکیل یک ستاد ملی مهاجرت نیاز دارد.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، همچنین از ابتکار عمل شهرداری منطقه در خصوص استفاده از پسآب شهری برای آبیاری فضای سبز تقدیر کرد و افزود: با توجه به اینکه محیط زیست ما در حال نابودی است این فرآیند، اتفاق مبارکی است و بهتر است وزارت نیرو همراهی‌های لازم را داشته باشد.



وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم انجام کار کارشناسی‌ برای رفع معضلات تردد شهروندان در جاده امامزاده داوود (ع) به تسریع روند رفع این معضل تاکید کرد همچنین اقدامات انجام شده در رود دره فرحزاد را مستوجب احیای آن منطقه و بالا رفتن امنیت آن دانست.



 











بازدید الهیان از منطقه ۵


 



الهیان ابراز امیدواری کرد با تعاملی که با معتمدان وجود دارد و با کمک خود مردم این منطقه بتوان کارگروهی از نخبگان محلی تشکیل داد و در این راستا بهتر است رویکرد رئیس جمهور در مردمی کردن دولت سرمشق قرار گیرد.



در ادامه شهردار منطقه 5 در خصوص معرفی منطقه در ابعاد جمعیتی ، جغرافیایی و اجتماعی و ... مطالبی ارائه کرد و به اقدام‌های انجام شده در دره فرحزاد اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران در راستای ساخت و تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک و تامین امنیت این محدوده با تمام ظرفیت‌هایی که دارد وارد میدان شده است.











زهره الهیان


وی با یادآوری تکمیل راه‌اندازی شبکه آبیاری از طریق تصفیه پسآب تصفیه‌خانه فاضلاب اکباتان و درخواست مبلغ 12 میلیارد تومانی از سوی اداره آب تصریح کرد: مطالبه این مبلغ در ازای آبی که دور ریخته می‌‎شد، قابل پذیرش نیست.



محمدی، سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری فاتب در خصوص مسائل اتباع خارجی در این منطقه توضیحاتی را ارائه داد و با تاکید بر لزوم هماهنگی سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری در خصوص مسائل مربوط به تکایا و بنرهای شهری گفت: برای جلوگیری از نارضایتی مردم و ایجاد مشکل در تردد در ایام پیش رو بهتر است این گونه فعالیت‌ها با هماهنگی پلیس فاتب انجام گیرد.



مدیر شرکت آب و فاضلاب نیز ضمن تشکر از شهرداری منطقه از همراهی و همکاری‌های لازم، با اشاره به تصفیه‌خانه تازه تاسیس غرب تهران بیان کرد: این منطقه به60000 انشعاب فاضلاب نیاز دارد که 10000 مورد آن تاکنون تکمیل شده است.



در ادامه محبت‌خواه مدیرکل راهداری پیرامون تعرض به زمین‌های دولتی در فرحزاد و جاده‌سازی در مسیر امامزاده داوود یادآور شد: در این زمینه باید کار کارشناسی انجام شود و اگر مشکل قانونی وجود نداشته باشد برای ساخت جاده اقدام خواهد شد.



بر اساس این گزارش بختیاری مدیرعامل آب و فاضلاب شهرتهران نیز در ادامه ضمن تشکر از همکاری شهرداری منطقه با این مجموعه، افزود: بیشترین مراودات آب و فاضلاب با شهرداری تهران است. بعد از آن معتمدین محله‌های پونک جنوبی،  پرواز و فردوس به طرح برخی بعضی از موضوعات محله‌ای پرداختند.











بازدید الهیان از منطقه ۵


 



 مدیرعامل آبفای منطقه3 نیز درخصوص معضل انشعابات خارج از عرف در محله کن صحبت  و ابراز امیدواری کرد با همکاری شهرداری بتوانند تا حد امکان معضل های موجود را رفع کنند.



معاون امور شمال‌غرب برق تهران و آذری فرد مدیرعامل برق قدس هم در این نشست آمار و ارقامی را در خصوص شبکه‌های برقی و مشترکین منطقه ارائه کرد. سپس جاوید مشاور شهردار تهران در امور مجلس پس از تقدیر از اهتمام الهیان به موضوعات شهر تهران، هماهنگی و اتحاد نهادها و سازمان‌های خدمات‌رسان برای جلوگیری از اتلاف انرژی و هزینه‌های مضاعف و ایجاد هم‌افزایی بین این مجموعه‌ها را ضروری دانست.



لازم به ذکر است در این نشست شریفی شهردار منطقه 5، حدادی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 5، بانوان نخبه، کارآفرین و تاثیرگذار منطقه 5 حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346332
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار