خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/06 - 12:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یزدی خواه با اشاره به بازدید جمعی از نمایندگان تهران از خط 6 متروی تهران مطرح کرد:

ضرورت مشارکت و جلب سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه خط 6 متروی تهران

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به بازدید خود و جمعی از نمایندگان تهران از پروژه خط 6 متروی تهران، گفت: بخش اول این پروژه از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیشرفت 58 درصدی داشته است.

سیدعلی یزدی خواه  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت   با اشاره به بازدید میدانی جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، با همراهی مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران، شهردار منطقه 20، مجری خط ۶ و پیمانکاران و مشاوران مربوطه، گفت: در این بازدید از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، عملیات احداث تونل‌ها و ایستگاه‌های مسیر خط ۶ مترو تهران گزارشی به اعضای مجمع نمایندگان استان تهران ارائه و از نزدیک شاهد روند پیشرفت پروژه بودیم.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو شامل دو بخش بوده که قسمت نخست به طول تقریبی ۶۵۰۰ متر از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امتداد پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی کلی آن حدود ۵۸ درصد است. البته تونل‌های این مسیر به طور کامل حفر شده و هم‌اکنون مرحله ساخت ۴ ایستگاه موجود در این بخش در حال انجام است.



وی تصریح کرد: قسمت دوم پروژه توسعه جنوبی خط ۶ از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی تا ایستگاه راه‌آهن سراسری کشور را شامل می‌شود که در نهایت به خط یک شبکه مترو تهران متصل خواهد شد.



یزدی خواه ادامه داد: بحث پیرامون خطوط جدید شبکه متروتهران، استفاده از ظرفیت منابع مالی مجتمع‌های ایستگاهی و به مشارکت طلبیدن و جلب سرمایه‌های بخش خصوصی از دیگر موارد مطرح شده در نشست پیش از این بازدید بود.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: در پایان مقرر شد مشکلات مربوط به تکمیل و توسعه هر چه سریعتر خطوط موجود در نشست‌های تخصصی در مجلس شورای اسلامی مطرح و برای رفع آنها پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.



لازم به ذکر است در این بازدید سید علی یزدی خواه، اقبال شاکری و اسماعیل کوثری نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 348218
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار