خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/22 - 09:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
گودرزی:

ضرورت ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی در سال جدید/ تصمیمات مسئولان مربوطه؛ این صندوق‌ها را به سمت ورشکستگی سوق داده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی یکی از موضوعات مهمی است که باید پیگیری کنیم، گفت: تصمیماتی که توسط مسئولان مربوطه برای این صندوق‌ها اتخاذ شده، آنها را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد.

حسین گودرزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان موضوعاتی که باید در سال 1402 در اولویت دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار گیرند، گفت: ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی یکی از موضوعات مهمی است که باید پیگیری کنیم چرا که عموما ورشکسته هستند ضمن اینکه صندوق بزرگ تامین اجتماعی نیز در آستانه خروج از حداقل معیار 5 به یک نسبت شاغل به بازنشسته است.



نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه اقداماتی که تاکنون در رابطه با صندوق‌های بازنشستگی انجام شده و تصمیماتی که توسط مسئولان مربوطه اتخاذ شده است، آنها را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد که این خطای بزرگی است.  



وی با اشاره به کارهای نیمه تمام کمیسیون اجتماعی که باید در سال جدید پیگیری و نهایی شوند، تصریح کرد: طرح مدیریت تعارض منافع یکی از اقدامات مهمی بود که کمیسیون انجام داد و ایران را در زمره کشورهای انگشت شماری قرار داده که در حوزه تقنین به این مهم ورود پیدا کرده‌اند. همچنین لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» از دیگر موضوعات مهمی است که باید تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنیم.



گودرزی اظهار کرد: لازم است به حوزه حقوق و دستمزد نیز در جهت عادلانه کردن نظام پرداخت‌ها ورود پیدا کنیم چرا که هم‌اکنون 50 نوع پرداخت در کشور وجود دارد و هر فردی متناسب با قدرتی که دارد یکی از آنها را انتخاب کرده است. ضمن اینکه نظام هماهنگ و مدیریت خدمات هم استثنائات زیادی در این حوزه دارد کمااینکه بیش از 20 سازمان استثناء شدند بنابراین ما قرار گذاشتیم که به سمت تحقق عدالت در پرداخت‌ها حرکت کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما در حوزه حمایت از بنیان خانواده نیز می‌توانیم اقدامات سترگی انجام دهیم چرا که خانواده خاکریز و پایگاه اصلی است که می‌توان از طریق آن به حفظ هویت ملی و فرهنگی کشور پرداخت که باید از آن دفاع کنیم اما تاکنون در این زمینه کوتاهی شده است.



وی افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر موضوعات مهمی است که باید پیگیری کنیم چرا که 25 نوع آسیب اجتماعی بسیار مهم در کشور وجود دارد که اعتیاد، طلاق و کودکان کار در راس آنها قرار دارند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون موارد متنوعی در دستورکار کمیسیون قرار دارد ضمن اینکه محدودیت‌های فراوان و زمان محدودی هم پیش روی این کمیسیون قرار دارد بنابراین باید در سال پایانی فعالیت این دوره از مجلس عدالت در نظام پرداخت‌ها، طرح مدیریت تعارض منافع و لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359879
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار