خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/07 - 10:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
حسینی مطرح کرد:

ضرورت توجه به حقوق بانوان کارگر در قالب اصلاح قانون کار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه پیگیری مطالبات بانوان کارگر باید در قالب اصلاح قانون کار مورد توجه قرار گیرد تاکید کرد که زمزمه‌‎هایی از دولت برای افزایش ساعت کاری ادارات به گوش می‌رسد که قاطبه نمایندگان مجلس با آن مخالف هستند.

سید کریم حسینی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیگیر اصلاح قانون کار است، گفت: ما طرفدار اصلاح قانون کار به نفع کار و کارگر هستیم چرا که در جهت گشایش کار امری بسیار ضروری است.  



کمیسیون اجتماعی مجلس بر رعایت حقوق کارگران اصرار دارد



 نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس بر هر آنچه که تامین کننده منافع کارگران باشد اصرار دارد که یکی از این مسیرها اصلاح قانون کار است که این کمیسیون به عنوان کمیسیون تخصصی تحقق این امر را به طور جدی پیگیری می‌کند.



تصمیم دولت برای افزایش ساعت کاری به بنیان خانواده‌ها لطمه وارد می‌کند



وی در مورد نحوه پیگیری مطالبات زنان کارگر در قالب اصلاح قانون کار، تصریح کرد: پیگیری همه جانبه حقوق زنان کارگر امری است که قطعا باید در اصلاح قانون کار مورد توجه قرار گیرد و در این راستا زمزمه‌هایی از دولت می‌شنویم که قرار است زمان کاری را از ساعت 8 تا 16:30 قرار دهند که این تصمیم آسیب زیادی برای کارگران و کارمندان به ویژه بانوان که رکن اصلی خانواده هستند به همراه دارد و حتما قاطبه نمایندگان مجلس با آن مخالفت می‌کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اینکه بخواهیم برای تعطیلی یک روز چهارشنبه که نصف روز هم حساب می‌‎شود زمان کاری را تا ساعت 16:30 افزایش دهیم بخصوص در 6 ماهه دوم سال که غروب آفتاب ساعت 17 است به کانون خانواده لطمه وارد می کند به همین دلیل با آن کاملا مخالفت هستیم.  



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته توجه به هم زمان کار و هم سختی کار برای بانوان کارگر از جمله مواردی است که کمیسیون اجتماعی از طریق اصلاح قانون کار پیگیری خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 352686
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار