خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/03 - 10:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم‌پور:

ضرورت برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره بازپروری معتادان متجاهر/ لزوم ارائه الگوی مداخله متفاوت برای ساماندهی معتادان متجاهر زن

رییس کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر ضرورت تکمیل زنجیره بازپروری در قالب انسداد مسیر بازگشت معتادان متجاهر به اعتیاد، از مسئولان مربوطه خواست که تمام هم و غم خود را نسبت به مقوله اعتیاد، بر ساماندهی معتادان متجاهر نگذارند.

فاطمه قاسم پور  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان جزییات نشست دوم کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این نشست، مقوله ساماندهی معتادان متجاهر و بازپروری آنها برای حضور مجدد در جامعه با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون اجتماعی ناجا، نماینده معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس سازمان بهزیستی و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بررسی شد. در چند ماه گذشته این موضوع نیز مورد توجه دولت قرار گرفته است.



دستگاه‌ها برای ساماندهی معتادان متجاهر برنامه‌ اجماعی ندارند





نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهم‌‎ترین نکاتی که اعضای حاضر در این نشست نسبت به آن دغدغه داشتند زنجیره بازپروری بود که با توجه به مدت زمان محدود یکساله چگونه این زنجیره باید طراحی شود که پس از سپری‌کردن دوره حضور معتادان متجاهر در مراکز نگهداری ماده 16، علاوه بر سم‌زدایی، احتمال بازگشت آنها به اعتیاد نیز به حداقل برسد و این افراد به خانواده و جامعه برگردند.



نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: گفت‌وگوهای صورت‌گرفته در این نشست مؤید این بود که دستگاه‌ها در این زمینه برنامه‌های اجماعی ندارند و باید این نشست‌ها برای رسیدن به الگوی واحد بازپروری تداوم یابد. علاوه بر آن برای معتادان متجاهر زن نیز نیازمند یک الگوی مداخله متفاوتی هستیم که نسبت به این زمینه هم باید برنامه‌های دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.



مسئولان نباید در حوزه اعتیاد تنها بر ساماندهی معتادان متجاهر متمرکز شوند



رییس کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته در رسیدگی به موضوع مهم اعتیاد لازم است میزان توجه به موضوع ساماندهی معتادان متجاهر در کنار مسائل دیگر حوزه اعتیاد  هم مشخص شود، چراکه ما برای رسیدگی به موضوع اعتیاد و کاهش آسیب‌های ناشی از آن، یک نظام مسائل دیگری داریم که تأکید دارد باید تمام دستگاه‌های مسئول، هم برای مبارزه با عرضه مواد مخدر و هم تقاضا برای مصرف، اقدامات جدی داشته باشند و تمام هم و غم آنها نسبت به مقوله اعتیاد بر ساماندهی معتادان متجاهر گذاشته نشود. و در این زمینه هم خلأهای قانونی و احکام لازم برای برنامه هفتم درنظر گرفته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 342671
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار