خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/08 - 14:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مختار بیان کرد:

ضرورت الزام دستگاه‌های ناظر بر روند ایمن‌سازی ساختمان‌ها در برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم آبادان در مجلس، ضمن تشریح اصول و قوانینی که باید در حوزه ساخت و سازها رعایت شوند بر ضرورت الزام دستگاه‌های ناظر بر روند ایمن‌سازی ساختمان‌ها در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی ساختمان‌ها و تعیین اعتبارات لازم برای این بخش هم در بودجه‌های سنواتی و هم برنامه هفتم توسعه، گفت: بزرگترین موضوعی که در این دوره از مجلس در کمیسیون عمران پیگیری کردیم بازنگری قانون نظام مهندسی  بود که در حال بررسی و پیگیری آن هستیم.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون تکالیفی برای ایمن‌سازی و استانداردسازی ساختمان‌ها در قالب اجرای قانون نظام مهندسی و نظارت بر این روند و نظارت کیفی از طریق شورای عالی مسکن و وزارت راه و شهرسازی تعیین شده است که از جمله اصولی هستند که باید در این حوزه رعایت شوند.  



وی تصریح کرد: همچنین تکالیفی که در خصوص کمیسیون ماده 5 که مربوط به بحث تراکم فروشی و تغییر کاربری است یا متناظر با آن در ماده (8)  آیین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری  آمده است باید مورد توجه قرار گیرند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ارتباط و نظارت از طریق کمیسیون ماده 5 و ماده 8 آیین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری در خصوص افزایش تراکم و سقف ساخت و سازها و نظارت بر روند اجرای پروژه‌‎های ساختمان‌سازی بر اساس طرح تفضیلی از جمله اصول بسیار مهمی است که باید در جهت ایمن‌سازی ساختمان‌ها مدنظر قرار گیرند.  



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است الزام دستگاه‌های مجری و ناظر بر نظارت دقیق بر روند ساخت و سازها و رعایت نکات لازم برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها از جمله اصولی است که باید در برنامه پنج ساله هفتم توسعه لحاظ شود، همچنین اعتبارات لازم برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن که جان شهروندان را تهدید می‌کند نیز در بودجه‌های سنواتی الزامی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 356207
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار