خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/10 - 12:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی در نشست با معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری:

ضرورت استفاده از ظرفیت زنان توانمند در عرصه‌های مدیریتی/ دولت باید نگاه ویژه‌ ای به مشکلات مسکن زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست داشته باشد

نماینده مردم قزوین در مجلس در نشست با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در حوزه اقتصادی باید برنامه ‌ریزی لازم برای حمایت جدی از زنان سرپرست خانوار و اعطای بودجه ویژه برای حمایت از این قشر انجام شود و دولت باید نگاه ویژه‌ ای به مشکلات مسکن زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در سفر یک روزه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به استان قزوین، ضمن بازدید از برخی از فعالیت های بانوان توانمند استان، بر ضرورت حمایت جدی از کارآفرینان و بانوان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.



محمدبیگی در نشست تخصصی بانوان اقشار مختلف با دکتر خزعلی با اشاره به اینکه قزوین در حوزه زن و خانواده ظرفیت های ویژه‌ای در عرصه‌های کشاورزی، دامداری، سلامت، آموزش، بازرگانی، دانش بنیان و هنر دارد، گفت: در استان قزوین نیازمند ایجاد مرکز درمان ناباروری هستیم تا به داشته‌های سلامت استان اضافه شود. همچنین با حمایت از راه‌اندازی مرکز رصد مطالعات زن و خانواده در قزوین می‌توان با پایش و رصد دقیق علمی، با آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی مقابله کنیم.



وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی باید برنامه‌ریزی لازم برای حمایت جدی از زنان سرپرست خانوار و اعطای بودجه ویژه برای حمایت از این قشر  انجام شود؛ دولت باید نگاه ویژه‌ ای به مشکلات مسکن زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست داشته باشد و برای اسکان و ساماندهی این قشر به احداث دست‌کم ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیازمندیم.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: دولت باید از ظرفیت بانوان در عرصه‌های مدیریتی استفاده بیشتری کند؛ همچنین حمایت از مشاغل خانگی، جهادگران و تلاش برای کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی و راه‌اندازی بوستان‌های ویژه بانوان در هر شهر و افزایش فعالیت‌های تفریحی و ورزش همگانی زنان از دیگر مطالبات ما از دولت محترم است./



پایان پیام

  • کد خبر : 340968
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار