خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/16 - 13:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ابراهیمی با هشدار نسبت به فرسودگی بیش از 50 درصد بیمارستان‌های کشور:

ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و پیش‌بینی ردیفی خاص برای نوسازی بیمارستان‌های فرسوده

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به فرسودگی بیش از 50 درصدی بیمارستان‌های کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و پییش بینی ردیفی خاص توسط مجلس و دولت برای نوسازی و مقاوم سازی بیمارستان ها تاکید کرد.

یحیی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به فرسودگی بیش از 50 درصد از بیمارستان‌های کشور، گفت: بسیاری از بیمارستان‌های کشور از جمله تهران قدمت بالایی دارند و  بیش از نیمی از آنها جزو ناامن‌ترین ساختمان‌های کشور هستند در حالی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نخستین جایی هستند که در زمان زلزله و حوادث غیرمترقبه باید به مردم خدمات‌رسانی کنند.



وی ادامه داد: فرسودگی بیمارستان‌ها در حوادث غیرمترقبه و زلزله جان بیماران و کادر  درمان را به خطر می‌اندازد و روند سلامتی بیماران را با  خطر مواجه می کند و از سویی خسارات ها را افزایش می دهد.



نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مراکز درمانی و بیمارستان‌های فرسوده در صورت وقوع بحران در معرض خطر جدی هستند، گفت: ایران کشوری حادثه خیز بوده و اگر مراکز درمانی در بحران ها تخریب شوند نمی‌توان اقدامات قابل قبولی را در امدادرسانی‌ها انجام داد البته در کنار مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از ساخت بیمارستان‌های جدید هم نباید غافل شد.



ابراهیمی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید بر اساس استاندارها در برابر زلزله، بازسازی و مقاوم‌سازی شوند، افزود: این موضوع را با معاون عمرانی و وزیر بهداشت مطرح و تاکید کردیم که نباید نسبت به سلامت مردم بی توجهی کرد و باید مقاوم سازی و نوسازی بیمارستان های فرسوده در دستور کار قرار گیرد.



نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم بر ضرورت ورود جدی دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها به موضوع نوسازی بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: نوسازی مراکز درمانی باید در اولویت قرار گیرد و وزارت بهداشت و وزارتخانه‌های ذیربط باید ورود کنند و بازرسی‌های لازم را از مراکز درمانی فرسوده داشته باشند تا بتوان طی بازه زمانی مشخص نسبت به مقاوم‌سازی و بهسازی آنها اقدام کرد.



ابراهیمی یادآور شد: دولت به تنهایی نمی‌تواند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فرسوده را نوسازی و مقاوم‌سازی کند بنابراین می‌توان از ظرفیت خیرین سلامت استفاده کرد البته مجلس و دولت هم می‌توانند نسبت به پیش‌بینی ردیفی خاص برای نوسازی و مقاوم سازی استفاده کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 343316
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار