خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/14 - 17:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
فاطمی:

صندوق رأی روزنه‌ای به سوی جمهوریت و حاکمیت اراده مردم است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه راه افزایش مشارکت اعتمادبخشی به مردم است؛ گفت: مردم باید احساس کنند که رأی و اراده‌شان تأثیرگذار است، چرا که به اعتقاد بنده صندوق رأی و انتخابات یک روزنه و دریچه‌ای به سوی جمهوریت و حاکمیت اراده مردم است و مردم باید حرف آخر را بزنند.

احمد فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عدم مشارکت بیش از 50 درصدی واجدین شرایط در دور نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: مشکلاتی در حوزه اقتصاد، معیشت، تورم، گرانی و این قبیل مسائل در کشور وجود دارد که مردم را گله‌مند کرده است و به نوعی ناامید هستند. درواقع وعده‌هایی داده شده که عمل نشده و حرف‌هایی بیان شده که به منصه ظهور نرسیده است و همین‌ها بخش بزرگی از مردم را دچار دلسردی برای شرکت در انتخابات کرده است.

راه افزایش مشارکت اعتمادبخشی به مردم است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه راه افزایش مشارکت اعتمادبخشی به مردم است؛ تصریح کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید این اطمینان را به مردم بدهند که وعده‌های توخالی نمی‌دهند وصادقانه با مردم رفتار می‌کنند. از طرفی مردم باید احساس کنند که رأی و اراده‌شان تأثیرگذار است، چرا که به اعتقاد بنده صندوق رأی و انتخابات یک روزنه و دریچه‌ای به سوی جمهوری و حاکمیت اراده مردم است و مردم باید حرف آخر را بزنند.

فاطمی افزود: ضمن اینکه ما باید به انسجام داخلی، اتحاد ملی هم فکر کنیم و همه قومیت‌ها و گروهای اجتماعی، همه نحله‌های فکری را را زیر یک پرچم بیاوریم و بحث یکپارچگی، ایران بزرگ و هدف و آرمان مشترک در این بستر تعریف و تقویت شود. در نتیجه آن مردم از این دلسردی خارج و به آینده امیدوار می‌شوند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تأکیدبر اینکه ما نمی‌توانیم آینده را سرشار از یأس و ناامیدی ببینیم، تصریح کرد: بلکه با وجود همه مشکلات و چالش‌هایی که وجود دارد باید آینده را به‌گونه‌ای برای مردم ترسیم کنیم که ناامید نباشند. البته این مهم باید با یک نگاه واقع‌گرایانه و نه آرمان‌گرایانه ترسیم شود؛ زیرا حرف‌های بزرگ و آرمانی بیشتر مردم را دلسرد می‌کند.

عضو کمیسیو اجتماعی مجلس ادامه داد: ما باید در یک بستر واقع‌گرایانه با طرح درست مشکلات و ارائه راه‌حل آن بتوانیم اعتماد را به بخش عمده‌ای از 60 درصد واجدین شرایطی که در دور نخست انتخابات پای صندوق رأی نیامدند، برگردانیم و با صندوق رأی آشتی کنند.

فاطمی در ادامه گفت: البته بحث عدم مشارکت در اتخابات ریشه در گذشته هم دارد؛ زیرا بالاخره یک‌سری حوادث و جریاناتی در کشور به وجود آمد که در قهر مردم با صندوق‌های رأی نقش داشت.

وی با تأکید مجدد بر اینکه بخشی از عدم مشارکت به دلیل عدم اعتماد مردم است که باید در یک فضای واقع‌گرایانه و به دور از تخریب این اعتماد مجدد جلب شود؛ اضافه کرد: ما باید به دور از تخریب‌ها و فضای مسموم رقابتی، عرصه رقابت را به میدانی برای فضائل اخلاق تبدیل کنیم؛ زیرا هرچه میزان تخریب‌ها و بداخلاقی‌ها بیشتر باشد، باز باعث دلسردی بیشتر مردم می‌شود. ما باید یک فضای آرامش‌بخش ایجاد کنیم و در این فضا بتوانیم اکثریت جامعه را پای صندوق‌های رأی بیاوریم و یک رئیس‌جمهور با پشتوانه مردمی انتخاب کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 380277
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار