خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/03 - 10:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نگاهداری:

شهید چمران پرچمدار گفتمان "شرف" در جامعه بوده و هست

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه منش علمی و عملی توام با ایمان شهید چمران می‌تواند الگوی نخبگان کشور باشد، گفت: گفتمان «شرف» بر مبنای امید و امیدواری به آینده و ظرفیت‌های کشور باید شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در سالروز شهادت شهید چمران با گرامیداشت یاد ‌و خاطره این شهید، عنوان کرد: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) شهید چمران در این دنیا «شرف» را بیمه کرد و در آن دنیا رحمت خدا را.



وی با بیان اینکه منش علمی و عملی توام با ایمان شهید چمران می‌تواند الگوی نخبگان کشور باشد، گفت: نخبگان و فرهیختگان اگر شرافت ذاتی که خداوند در آنها قرار داده است را مدنظر قرار دهند، در عمل به تکالیف و مسئولیت‌های خود لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنند و باعث رشد و تعالی کشور و جامعه‌ می‌شوند.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه گفتمان «شرف» بر مبنای امید و امیدواری به آینده و ظرفیت‌های کشور باید شکل گیرد، یادآور شد: گفتمان «شرف» با حضور شبکه‌های راهبردی از نخبگان، متکی به امید به آینده، بیش از آنکه بر تهدیدات و ضعف‌ها متمرکز شود، بر فرصت‌ها و قوت‌ها متمرکز خواهد شد و این موجب نگاه مثبت و امیدوارانه به وضعیت و ظرفیت‌های موجود و به دنبال پیشرفت و آبادانی کشور است.



وی با بیان اینکه قدرت و اقتدار کشور از دیگر اصول حاکم بر گفتمان «شرف» است، تصریح کرد: یکی از عناصر و مولفه های اصلی قدرت در هر کشوری نیروی انسانی و به طور خاص نخبگان و فرهیختگان هستند که بایستی از این ظرفیت برای اقتدار نظام حکمرانی استفاده شود.



نگاهداری تاکید کرد: گفتمان «شرف» به دنبال ارتقای قدرت نظام حکمرانی کشور با استفاده از ظرفیت و قابلیت های نخبگان کشور است.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه صورت بندی و حل مسئله یکی از وظایف مهم نخبگان و فرهیختگان علمی کشور است، خاطرنشان کرد: علم و دانش و نخبگان علمی که سردمداران آن هستند بایستی در خدمت حل مسائل و چالش های کشور قرار بگیرند. یکی از اقدامات حال حاضر دشمن نیز این است که علم و دانش و نخبه علمی در راستای حل مسائل کشور اقدام نکند  که بایستی با این اقدام دشمن به شدت مقابله کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 363873
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم