خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 11:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
تاکید رفیعی برای شناسنامه‌دار شدن کانون‌های گرد و غبار در کشور:

شناسنامه‌دار شدن کانون‌های گرد و غبار نقش مهمی در کنترل آن خواهد داشت

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس با تاکید بر اینکه شناسنامه‌دار شدن کانون‌های گرد و غبار می‌تواند کمک بزرگی در مدیریت آنها باشد،گفت: این اقدام تمام مسیر کنترل و مدیریت آنها نخواهد بود؛ این شناسنامه‌دار شدن گام مهمی در کنترل آنهاست.

رفیعی

سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص شناسنامه‌دار شدن گردوغبارهای کشور، گفت: اگر کانون‌های گرد و غبار شناسنامه‌دار شوند به راحتی می‌توان به اطلاعاتی همچون نوع و محل خیزش آنها دسترسی پیدا کرد؛ قطعا این امر نقش مهمی در کنترل آنها خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شناسنامه‌دار شدن کانون‌های گرد و غبار می‌تواند کمک بزرگی در مدیریت آنها باشد، افزود: این اقدام تمام مسیر کنترل و مدیریت آنها نخواهد بود؛ این شناسنامه‌دار شدن گام مهمی در کنترل آنهاست.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه ردیفی در خصوص کنترل گرد و غبارهای داخلی و خارجی آورده شده، یادآور شد: در برنامه هفتم کنترل و کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های بحرانی فرسایش بادی به عنوان یک هدف بزرگ تاکید شده است، از وزارت کشور در دولت چهاردهم انتظار می‌رود با تعیین سطوح مناطق بیابانی و نقش و مشارکت دهیاران نسبت به کنترل و رفع این معضل اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ رضا شهبازی مدیرکل مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ضمن اشاره به کانون‌های بحرانی گرد و غبار در کشور گفت: ۵۰ درصد کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی را شناسنامه‌دار کردیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 381852
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار