خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/14 - 17:07
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : اجتماعی
پاسخ به 40 سوال از عملکرد مجلس شورای اسلامی

سوال چهلم: چرا مجلس به مطالبۀ دانش‌آموزان کنکوری و پشت‌کنکوری پاسخ نداد؟

به شما حق می‌دهیم که تصور کنید مجلس هیچ اقدامی برای زندگی شما و دیگر مردم نکرده است. به شما حق می‌دهیم که بگویید اثرات قوانین مجلس کجای زندگی ماست. در پاسخ به این ۴۰ سوال بنا نداریم بگوییم ما خیلی عالی بودیم و همه کار کردیم؛ اما تلاش می‌کنیم به مهم‌ترین، پرتکرارترین و صریح‌ترین پرسش‌هایی که دربارۀ مجلس یازدهم مطرح می‌شود، خیلی صریح پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در شهریور سال 1402 طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را در صحن مجلس با وجود مخالفت رییس سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نمایندۀ دولت در این جلسه تصویب و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال کردند. براساس این طرح قرار بود تا بررسی کارشناسانۀ موضوع کنکور، کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال‌های قبل از ۱۴۰۲ برگزار شود. متاسفانه این طرح با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد.



از دیگر اقدامات مجلس مبارزه با مافیای کنکور بود که فرایند ورود به دانشگاه‌ها را به یک تجارت غیرشفاف و مافیایی تبدیل کرده‌اند. پیش از روی کار آمدن مجلس انقلابی این مؤسسات با وجود درآمدهای هنگفت و چند ده هزار میلیارد تومانی از پرداخت مالیات معاف بودند اما مجلس یازدهم این مؤسسات را مشمول پرداخت مالیات کرد تا هم درآمدهای آنان شفاف کند و هم از این محل به درآمدهای عمومی کشور کمک شود. 



می توانید پاسخ به 39 سوال دیگر را اینجا بخوانید./



پایان پیام

  • کد خبر : 372620
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار