خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/06 - 15:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ملک فاضلی در رادیو گفت و گو؛

زیر ساخت مناسب برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ایجاد شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:پزشکان معیشت و زندگی دارند و باید شرایط قابل قبولی در یک منطقه ببینند تا ماندگار شوند این در حالی است که مسئولان سرمایه کشور را صرف تولید پزشک می‌کنند و با عدم توجه به معیشت و تامین زندگی مناسب برای آنها ، باعث می شوند این قشر از جامعه رهسپار دیگر کشورها شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ملک فاضلی نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت‌وگو  در خصوص سرانه پزشکی کشور گفت: اگر سرانه نظام پزشکی را بر اساس آمار 200 هزار نفری، بر کل کشور تقسیم شود به عدد 500 نفر به ازای هر سرانه پزشکی می‌رسیم که همین مقدار نیز در کل کشور هم به صورت یکسان توزیع نشده است.



وی ادامه داد: برای آموزش هر پزشک میلیاردها تومان هزینه می‌شود اما آیا زیر ساخت‌های مناسب فراهم است تا پزشکان در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان یا نقاط مرزی از جمله سروان ماندگار شوند؟



فاضلی تاکید کرد:پزشکان معیشت و زندگی دارند و باید شرایط قابل قبولی در یک منطقه ببینند تا ماندگار شوند این در حالی است که مسئولان سرمایه کشور را صرف تولید پزشک می‌کنند وبا عدم توجه به معیشت و تامین زندگی مناسب برای انها ، باعث می شوند این قشر از جامعه رهسپار دیگر کشورها شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم :در خصوص اینکه مرجع پاسخ دهی و حل چنین معضلاتی کجاست ، گفت: مرجع صرفا یک سیستم نیست و کل نظام را در بر می‌گیرد که مربوط به همه مسئولان است.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید دست به دست هم دهیم تا زیر ساخت‌های مناسبی را برای کشور و رفع چنین معضلاتی به وجود آوریم.



پایان پیام/



خبرنگار: مهدی نجفی

  • کد خبر : 332075
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار