خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/18 - 13:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاکری:

رفع نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی مختص شهرداری تهران نیست/ وزارت کشور و معاونت اجرایی ریاست جمهوری سهم دولت را مشخص کنند

نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه رفع نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی مختص شهرداری تهران نیست تاکید کرد : وزارت کشور و معاونت اجرایی ریاست جمهوری باید سهم دولت را در این زمینه به سرعت مشخص و نیاز این بخش را از منابع خارج از شهرداری تامین کنند.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از وضعیت ناوگان مترو که باعث ازدحام در ایستگاه‌ها و موج نارضایتی شهروندان در تهران شده است، گفت: این موضوع به کرات از سوی مجلس به ویژه کمیسیون عمران مورد پیگیری قرار گرفته است و آخرین اطلاعاتی که در این خصوص در نشست با شهردار تهران دریافت کردیم حاکی از انعقاد قراردادی برای تامین نیاز هم ناوگان اتوبوسرانی و هم مترو از دو طریق تولیدکنندگان داخلی و خارجی است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این یک بحث بسیار اساسی است بخصوص با نزدیک شدن به اول مهرماه و بازگشایی مدارس و تشدید ترددها برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی قطعا رفع نیاز این حوزه امری ضروری است.



وی تصریح کرد: شاید برخی تصور کنند که رفع مشکلات ناوگان حمل و نقل تهران مختص شهرداری تهران است، اگر این گونه باشد ما سال‌ها درگیر این موضوع خواهیم بود چرا که این مجموعه به صورت ملی به ارائه خدمات می‌‎پردازد و بخشی از فعالیت‌های مختلف و ترددهای کشور در پایتخت صورت می‌گیرد بنابراین سطح خدماتی که در این کلانشهر انجام می‌شود، ملی است.



شاکری تصریح کرد: هم‌اکنون وزارت کشور و بخصوص معاونت اجرایی ریاست جمهوری باید به سرعت طی نشستی سهم دولت را در این زمینه مشخص کنند و تزریق منابع به ناوگان اتوبوسرانی و مترو را که در گذشته هم انجام می‌شد از منابع خارج از شهرداری تامین کنند.



وی افزود: امکان ندارد شهرداری با توجه به منابعی که در شرایط کنونی در اختیار دارد بتواند به این زودی نیاز ناوگان اتوبوسرانی و مترو را تامین کند آن هم در شرایطی که با کمبود شدیدی در این حوزه مواجهیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به نظر می‌رسد رفع نیاز این بخش یک عزم ملی می‌طلبد چرا که اگر چرخ حمل و نقل عمومی تهران روان نگردد قطعا چرخ حمل و نقل عمومی کشور هم با اختلال مواجه می‌شود و هر اتفاقی که در پایتخت بیفتد، آثار آن بر تمام فعل و انفعالات اقتصادی و اجتماعی کشور تاثیرگذار خواهد بود.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته در گذشته هم یک سوم تمام هزینه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی توسط دولت پرداخت می‌شد و حتی بابت هر اتوبوس گازسوز و واگن‌های مترو که اضافه می‌شد معادل آن باید وزارت نفت مبالغی را در اختیار شهرداری قرار می‌داد که اکنون قطع شده است بنابراین وظایف ملی دولت در این حوزه نباید مثل وعده ساخت مسکن فراموش شود چرا که موضوع بسیار مهمی است که بر زندگی و کسب و کار مردم اثرگذار است و دولت باید با عزم ملی به رفع نیاز این بخش بپردازد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367739
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم