خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 10:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
موسوی:

رفع معضل کمبود پزشک در مناطق محروم نیازمند اهتمام جدی مسئولان آموزش و سلامت است

رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس، رفع معضل کمبود پزشک در مناطق محروم را در گروی اهتمام جدی مسئولان حوزه‌های آموزش و سلامت برای شناسایی نخبگان بومی و تامین مقدمات لازم در جهت تربیت آنها در رشته‌های مربوطه دانست.

سیدعلی موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد انتشار اخباری مبنی بر کمبود شدید پزشک در مناطق محروم کشور که مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است، گفت: کمبود جدی نیروی پزشک بخصوص متخصص در مناطق محروم معضل غیرقابل انکاری است، چرا که اغلب پزشکانی که حتی از نیروهای بومی نیز هستند در این مناطق ماندگار نیستند.



اغلب پزشکان با استفاده از رانت برای انتقال از مناطق محروم به مناطق برخوردار اقدام می‌کنند



نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه اغلب نیروهای بومی از سهمیه کنکور مناطق محروم استفاده می‌کنند اما بعد از اتمام تحصیلاتشان با استفاده از رابطه جهت فعالیت به مناطق برخوردار منتقل می‌شوند که این ظلم در حق مردم مناطق محروم است.



وی با اشاره به ورود شورای انقلاب فرهنگی به رفع معضل کمبود نیروی پزشک در مناطق محروم، تصریح کرد: البته در پی رایزنی که پیرامون این موضوع با مسئولان وزارت بهداشت و درمان هم داشتیم قرار شد یک بسته تشویقی برای پزشکان فعال در مناطق محروم در نظر گرفته شود.  



موسوی خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهادی که ارائه شد مسئولان حوزه سلامت باید امکانات رفاهی پزشکان فعال در مناطق محروم را تامین کنند و با لحاظ امتیازات ویژه شرایطی را برای آنها فراهم کنند که سایر پزشکان نیز تمایل به حضور در این مناطق داشته باشند نه اینکه به دلیل کمبود امکانات رفاهی در حوزه تامین مسکن یا مدرسه برای فرزندانشان به دنبال فرار از این مناطق باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: با توجه به اینکه جمعیت مناطق محروم به دلیل افزایش مهاجرت از آنها بسیار محدود است، می‌توان امکانات لازم برای شناسایی نخبگان بومی و تربیت نیروی پزشک در این مناطق را فراهم کرد تا نیاز نباشد که از سایر مناطق، پزشکانی برای فعالیت به این نقاط از کشور انتقال داده شوند که در این راستا یکی از این اقداماتی که می‌توان انجام داد ایجاد مدارس سمپاد است کما اینکه این موضوع را با وزیر آموزش و پرورش هم مطرح کردم.



رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است رفع معضل کمبود پزشک در مناطق محروم اهتمام جدی مسئولان مربوطه در حوزه‌های آموزش و سلامت را می‌طلبد که با تامین مقدمات لازم ابتدا به شناسایی نیروهای نخبه بومی بپردازند و زمینه تربیت آنها در رشته‌های مرتبط فراهم کنند سپس وزارت بهداشت و درمان نیز باید تعیین امتیازهای ویژه برای افزایش تمایل پزشکان جهت فعالیت در این مناطق را به عنوان یک موضوع بسیار مهم در دستورکار خود قرار دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 333896
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار