خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 16:13
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
گودرزی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان؛

رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مبداء بسیاری از تحولات در جبهه مقاومت و فصل جدیدی از دیپلماسی در کشور بودند/ آیت‌الله رئیسی هیچ فرصتی را برای خدمت به مردم از دست نداد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، گفت: آقای رئیس جمهور و وزیر محترم امور خارجه در این چند سال مبداء و مبدع خیلی از تحولات در جبهه مقاومت و روابط بین‌الملل و خارجی ایران بودند و فصل جدیدی از دیپلماسی ر ا در کشور ما ایجاد و آغاز کردند.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حادثه سقوط هلی‌کوپتر رئیس جمهور و هیات همراه ایشان در مسیر خدمت به مردم و شهادت همه سرنشینان، این مصیبت جانکاه و جانسوز را خدمت رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه آقای رئیسی یک شخصیت گرانبها و گران‌سنگ بود که ما در یک حادثه و در حین خدمت او را از دست دادیم، اضافه کرد: تقارن شهادت ایشان با شب میلاد امام رضا(ع) حاکی از پیوندی بود که بین ایشان و آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بود و مورد تأیید آن حضرت قرار گرفت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به اینکه آقای رئیسی رویکردی از خود به یادگار گذاشت که باعث تغییر نگرش مردم به نظام مدیریتی شد؛ اضافه کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی یک چهره دلسوز، مردمی، با صداقت، بااخلاص، پرکار و تابع ولایت بود و اشتیاق و شوق وافری برای خدمت به مردم در وجود ایشان موج می‌زد؛ فردی بود که با اقدام و عمل باعث افزایش امید و اعتماد مردم به نظام و کشور شد.  

گودرزی تصریح کرد: همگان شاهدیم که در طول دوران مسئولیت سه ساله ایشان در کسوت ریاست جمهوری هیچ فرصتی برای خدمت به مردم را از دست نداد؛ اقدامات راهبردی زیادی را آغاز کرد، به ثمر رساند و فضای روبه رشدی را در کشور ایجاد کرد؛ اما تقدیر چنین رقم خورد که در این سانحه تلخ شاهد از دست دادن این رئیس جمهور مردمی و عزیز، همچنین وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه در تبریز و استاندار جوان و انقلابی استان آذربایجان شرقی باشیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به اثرگذاری دیگر شهدای حادثه سقوط هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور، گفت: آقای امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشور هم حقیقتاً یک شخصیت پخته، مسلط، با تدبیر و سرباز ولایت بود. آقای رئیس جمهور و وزیر محترم امور خارجه در این چند سال مبداء و مبدع خیلی از تحولات در جبهه مقاومت و روابط بین‌الملل و خارجی ایران بودند و فصل جدیدی از دیپلماسی را در کشور ما ایجاد و آغاز کردند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی با تأکید بر اینکه فقدان این شهیدان ضایعه بزرگی برای کشور است اما موجب توقف کشور نمی‌شود، اضافه کرد: الحمدلله مدلی که اما عظیم الشان(ره) و بزرگان این نظام در نظام جمهوری اسلامی طراحی کردند، به گونه‌ای است که پاسخ‌گوی همه وضعیت‌های مختلف است. ما خلاء قانونی در این زمینه در کشور نداریم و هرچند عزیز بزرگواری چون حجت‌الاسلام رئیسی و یاران همراه ایشان را از دست دادیم اما ما نعمت بزرگی به نام ولایت فقیه داریم که در سخت‌ترین شرایط کشتی انقلاب را به ساحل نجات هدایت می‌کند.

گودرزی ادامه داد: همان‌طور که مشاهده کردید، رهبر معظم انقلاب با اقتدار و آرامش فرمودند که اختلالی در امور اجرایی کشور ایجاد نخواهد شد و با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، باید همه مسئولان با عمل به وظیفه خود، آنچه ظرفیت قانونی در کشور دارد را محقق و به نحوی عمل کنند که هیچ‌گونه اختلالی را در کشور شاهد نباشیم.

وی در پایان با اشاره مجدد تقارن شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان با شب میلاد حضرت امام رضا(ع)، گفت: اظهار ارادت و علاقه‌ای آقای رئیسی به امام رضا (ع) نشان می‌داد یک رابطه قلبی بین ایشان و امام رضا(ع) بود؛ در نهایت هم در شب میلاد علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به شهادت رسید؛ برای همیشه ماندگار و جاودانه شد و به عنوان یک الگو برای نظام مدیریتی کشور باقی خواهد ماند. خداوند روح ایشان را شاد و با اولیا و انبیا و شهدای کربلا محشور بفرماید./

پایان پیام

  • کد خبر : 378771
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار