خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/08 - 10:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عیسی‌زاده:

دولت تا پایان سال نسبت به اجرای مصوبات بودجه 1401 اقدام کند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن تشریح جزییات مصوبات اجرا نشده در بودجه 1401 توسط دولت، گفت: اگر دولت تا قبل از پایان سال نسبت به اجرای این مصوبات اقدام نکند قطعا مجلس ورود خواهد کرد.

مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر پیگیری کاهش مشکلات اقتصادی شاغلان، بازنشستگان و اقشار کم درآمد توسط کمیسیون متبوعش، گفت: کمیسیون اجتماعی افزایش 30 درصدی حقوق بازنشستگان و شاغلان را پیشنهاد داده بود اما متاسفانه این میزان در لایحه بودجه دولت کاهش یافته است.



نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: صدور کالابرگ از دیگر پیشنهادات کمیسیون اجتماعی برای درج در لایحه بودجه 1401 بوده است چرا که متاسفانه دولت این مهم را در لایحه بودجه 1402 نادیده گرفته است.  



وی تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی علاوه بر ارائه پیشنهاداتی برای لحاظ در بودجه 1402 پیگیر اجرای مصوبات بودجه 1401 نیز بوده کما اینکه 90 هزار میلیارد برای تامین اجتماعی تعیین شده بود که تاکنون محقق نشده است.



عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: در بودجه 1401 مصوب شده بود که 9 هزار میلیارد برای بازنشستگان کشوری و 5 هزار میلیارد برای بازنشستگان لشکری به منظور همسان‌سازی حقوق‌ها و 25 درصد از مبلغ 90 هزار میلیاردی که به سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شده بود باید برای متناسب‌سازی حقوق برای سایر سطوح تامین اجتماعی پرداخت شود، همچنین 15 درصد برای حوزه بهداشت و درمان و 50 درصد برای افزایش اعتبارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده بود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون دولت باید به طور اورژانسی نسبت به تامین اعتبارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی اقدام کند، همچنین این مصوبات را تا قبل از پایان سال اجرا کند.



رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر دولت نسبت به اجرای مصوبات بودجه 1401 تا قبل از پایان سال اقدام نکند قطعا مجبور می‌شویم در جهت پرداخت معوقات و سود حاصله به این موضوع ورود پیدا کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 357897
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار