خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/23 - 13:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
حاجی بابایی:

دولت باید تلاش بیشتری در جهت رفع نیاز مردم به دارو داشته باشد/قدردانی از وزارت بهداشت برای پوشش همگانی بیمه و ایجاد صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تاکید بر اینکه دولت باید تلاش بیشتری در جهت رفع نیاز مردم به دارو داشته باشد از وزارت بهداشت برای پوشش همگانی بیمه و افتتاح صندوق بیماری‌های صعب العلاج و خاص قدردانی کرد.

حمیدرضا حاجی بابائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در تشریح جزییات نشست هم‌‎اندیشی نمایندگان مجلس با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوالات زیادی را از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون بحث دارو و درمان که یکی از مشکلات اساسی کنونی کشور است، پرسیدند.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پاسخ‌هایی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این سوالات داد برخی قانع‌کننده بوده و برخی هم قانع‌کننده نبود و نیاز به این داشت که دولت تلاش بیشتری در حوزه مربوطه داشته باشد به ویژه در زمینه تامین آنتی بیوتیک، سرم و برخی اقلام دارویی که در کشور نیاز اساسی به آنها وجود دارد.



وی تصریح کرد: در نهایت قرار بر این شد که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام تلاش و امکانات خود را در جهت رفع این نیازها بکار گیرد ضمن اینکه ما هم با سازمان برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم که در این زمینه به این وزارتخانه کمک کند و اعتبارات لازم را به موقع در اختیارشان قرار دهد تا بتوانند مشکل مردم را از نظر نیاز به دارو رفع کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته لازم است در مورد اجرای مصوبه مجلس برای پوشش بیمه همگانی از مسئولان این وزارتخانه تشکر کنیم که از این طریق 7 میلیون نفر در سراسر کشور را که باقی مانده بودند را به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار دادند.



رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افتتاح صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص که فعالیت خود را آغاز کرد از دیگر اقدامات ارزنده اخیر این وزارتخانه بود که در پی آن ادارات کل بیمه‌ سلامت در کشور پذیرای بیمارانی میشوند که از توان مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های درمان و تامین داروی بیماری‌های صعب العلاج و خاص برخوردار نیستند./



پایان پیام



خبرنگار: مرضیه جلیلی

  • کد خبر : 353784
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار