خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/20 - 15:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رشیدی کوچی:

دهه شصتی ها نباید از آزمون های استخدامی محروم شوند/لزوم تجدیدنظر در شرایط شرکت آزمون وزارت خارجه

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، در مورد نحوه تعیین شرط سنی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌ها، افزود: رییس مرجع تعیین‌کننده شرط سنی برای استخدام در دستگاه‌ها، خود به صورت غیرقانونی در سازمان اداری و استخدامی کشور فعالیت دارد.

جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با نحوه تعیین شرایط سنی برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت امور خارجه که افراد دهه شصتی نسبت به آن انتقاد داشته‌اند، گفت: تا جاییکه بنده اطلاع دارم سن استخدام برای فعالیت در دستگاه‌ها را حداکثر 30 سال در نظر گرفته‌اند و شاید وزارت امور خارجه نیز به این استناد کرده است و امکان دارد شرایط سنی که تعیین شده است مطابق با قانون باشد.



نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص عملکرد سازمان اداری و استخدامی به عنوان مرجع تعیین‌کننده این شرط سنی که عملا دهه شصتی‌ها را به طور کامل از شرکت در هر نوع آزمون استخدامی در کشور محروم می‌کند، ادامه داد: نکته جالب این است که آقای رئیس سازمان امور استخدامی خود به صورت غیرقانونی بدون اینکه مراحل قانونی را طی کند یا بر اساس قانون در آزمون استخدامی شرکت کرده باشد به عنوان رییس در این سازمان فعالیت دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به نظر می‌رسد که رییس سازمان اداری و  استخدامی کشور  با خود قرارداد بسته است و هم از خود آزمون گرفته و نتیجه آن را نیز مثبت اعلام کرده است. باید در نظر گرفت در سالهای گذشته نسبت به جمعیت، آزمون استخدامی کمی برگزار شده بنابراین باید شرایط سنی برای شرکتها در آزمونها با ارفاق لحاظ شود تا حداقل دهه شصتی های تحصیل کرده از شرکت در آزمون محروم نشوند.



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، در انتقاد به عملکرد دولتمردان در نحوه برگزاری آزمون‌های استخدامی، جذب نیروها و انتصاباتی که برای دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است، تصریح کرد: وقتی ما در قانون داریم که ورود خودروهای بالای 2500 سی سی به کشور ممنوع است اما برای فوتبالیست‌ها آزاد می‌گذاریم که خودروی 3 میلیاردی خود را وارد کرده و 90 میلیارد قیمت‌گذاری می‌کند نشان می‌دهد برخی مدیران هر کاری که بخواهند بدون توجه به مر قانون می‌توانند انجام ‌‎دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367870
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم