خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/17 - 13:43
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شوشتری در مراسم تقدیر از کارکنان نمونه و برتر قوه مقننه:

دفاع مقدس یک الگوی خوب مدیریتی برای کشور است

رئیس حوزه ریاست مجلس با بیان اینکه دفاع مقدس یک الگوی خوب مدیریتی برای کشور است، از کارکنان مجلس خواست تا در بررسی نامه های مردم به گونه ای عمل کنند که برای زندگی هر یک از آنها نجاتبخش باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم تقدیر از واحدها و کارکنان نمونه و برتر قوه مقننه (منتخبین جشنواره شهید مدرس) صبح امروز (سه شنبه 17 اسفند) در محل سالن همایش های ساختمان شیخ فضل الله مجلس شورای اسلامی با حضور شوشتری رئیس حوزه ریاست مجلس، حجت الاسلام قاسمیان رئیس کتابخانه مجلس و سایر مدیران بخش های مختلف قوه مقننه برگزار شد.



در ابتدا هادی پور مدیرکل توسعه منابع انسانی در تشریح جزئیات نحوه برنامه ریزی برای برگزاری این مراسم افزود: این مراسم از برترین جشنواره هایی است که برای ششمین سال در مجلس شورای اسلامی برگزار شده و در آن اداره کل توسعه منابع انسانی و اداره آموزش و اداره کل بازرسی عملکرد با یکدیگر همکاری داشته و برای آن طبق شعار تحولی مجلس مبنی بر "هوشمندسازی، مردمی سازی، کارآمدسازی و شفاف سازی" فرم هایی تهیه کردند.



وی یادآور شد: قرار بر این شد در این مراسم از دو سطح برتر و نمونه از کارکنان تجلیل شده و در نهایت 40 نفر از مدیران و کارکنان بخش های مختلف مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند، کما اینکه از 12 واحد و اداره که اعم از 4 واحد نمونه و 8 واحد برتر هستند، تجلیل خواهد شد.



هادی پور با اشاره به اینکه در این دوره یک نظام پیشنهادات نیز مطابق با شعار سال اضافه شد، تصریح کرد: امسال از 3 ایده نمونه و 3 ایده برتر نیز تجلیل می شود، ضمن اینکه تلاش شده که جشنواره به یک شاخص و الگو تبدیل شود که کارکنان براساس آن فعالیت کرده و به مدارجی دست یابند، اما نیاز است برای این جشنواره سازوکار بهتری طراحی شده و از یکسری رسومات خارج شود. همچنین لازم است در دوره بعد با مساعدت حوزه ریاست مجلس و مشاوره کارکنان تغییر و تحولی در آن ایجاد شده و کار به صورت قوی تر دنبال شود.



سید محمدجواد شوشتری رئیس حوزه ریاست مجلس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب پرداخت حقوق و دستمزد براساس عملکردها از حساسیت به خصوصی برخوردار بوده، افزود: دفاع مقدس یک الگوی خوب مدیریتی است به این علت که مرگ مقابل چشمان افراد بود و براساس آن افراد جهادگرانه و برای رضای خدا تلاش می کردند، اما در شرایط کنونی با وجود اینکه کرونا، مرگ را به انسان ها نزدیک کرده، اما همچنان افراد معتقدند که این مشکل فقط برای دیگران وجود دارد و هیچ تغییر رویه ای در رفتار خود نمی دهند.



وی ادامه داد: هم اکنون آنچه از اهمیت بسزایی برخوردارست این است که هر کسی در مقابل رفتارش احساس مسئولیت کرده و رفتار خود را با دیگری مقایسه نکرده تا براساس آن دریافتی داشته باشد. ضمن اینکه این بخش از اشکالات مدیریتی به خودمان باز می گردد.



شوشتری تصریح کرد: ما در استفاده از بیت المال مسئولیم تا دیگر را امر به معروف کرده، به آنها تذکر داده و از آنها انتقاد کنیم و مکلفیم به عنوان مدیر دوغ را از دوشاب جدا کنیم و به عنوان کارشناس "نه گفتن" را تمرین کنیم. همچنین همه مکلفیم نسبت به هم حساسیت داشته و به مردم روی خوش نشان دهیم، چرا که گاه یک امضا، زندگی دیگران را نجات می دهد، بنابراین باید به نامه های مردمی به گونه ای رسیدگی کنیم که برای زندگی آنها نجاتبخش باشد و به این مهم توجه کنیم که در مقابل نیازمندان مسئول هستیم و هر روز نیز به زمان پاسخگویی در مقابل خدا نزدیکتر می شویم.



در پایان رئیس حوزه ریاست مجلس تاکید کرد: امیدوارم توفیق این را داشته باشیم که وقتی به خود و رفتارمان نمره می دهیم، در مقایسه با عملکرد گذشته خود کارمند یا مدیر برتر باشیم، حتی اگر به آن توجه نشود، وجدانمان آسوده و آرام خواهد بود.



در پایان از 40 نفر از مدیران و کارکنان نمونه و برتر بخش های مختلف مجلس تقدیر شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 338544
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار