خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/04 - 18:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم‌پور با اشاره به دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) و تهران:

دانشگاه یکی از بسترهای موثر گفت و گو است/ مطالبات جامعه زنان باید به درستی شنیده شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس از دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های الزهرا ( س ) و تهران و شرکت در برنامه تریبون دانشجویی خبر داد و گفت: در فضای فعلی منتقدین دلسوز و دغدغه‌ مندان سعی می‌کنند فضای گفت ‌و گو و تضارب آرا را توسعه دهند زیرا دانشگاه یکی از بسترهای مهم و مؤثر گفت‌ و گو است.

فاطمه قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های الزهراء (س) و تهران، گفت: در دانشگاه الزهرا (س) در برنامه تریبون دانشجویی و بحث آزاد شرکت کردم و از کوی دانشگاه تهران و خوابگاه دختران هم بازدیدی داشتم.



وی افزود: در فضای فعلی منتقدین دلسوز و دغدغه‌مندان سعی می‌کنند فضای گفت‌ و گو و تضارب آراء را توسعه دهند زیرا یکی از بسترهای مهم و مؤثر گفت‌وگو، دانشگاه است.



نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به تریبون آزاد دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) گفت: در این تریبون دانشجویان مباحث و مطالبات خود در عرصه‌های مختلف را مطرح کردند و علیرغم انتقادات مختلف و گاه  تند، فضای دانشجویان حاکی از آن بود که قائل به گفت ‌و گو هستند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عرصه مسائل زنان گفت: اگر چه گفت ‌و گو در تمام عرصه‌ها ضروری است اما در حوزه زنان بسیار واجد اهمیت است و متأسفانه در عرصه زنان هنوز سپهر عمومی فعال نشده و مطالبات جامعه زنان به درستی شنیده نمی‌شود.



قاسم ‌پور ادامه داد: نظام حکمرانی باید به سمت حکمرانی مشارکتی و مبتنی بر اجماع، اقناع و در نظر گرفتن ضرورت‌های کارشناسی و اندیشه‌ای حرکت کند و یکی از الزامات و زمینه‌های ایجاد این حکمرانی مشارکتی نیز، فضای تضارب آراء و گفت ‌و گو در مجامع و محافل دانشگاهی و پژوهشگاهی است.



وی یادآور شد: تلاش می‌کنم در سایر دانشگاه‌ها هم حضور داشته باشم و از نزدیک در جمع دانشجویان حاضر شوم و مطالباتشان را بشنوم و گفت‌وگو داشته باشیم.



رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از خوابگاه دختران کوی دانشگاه تهران، گفت: دوشنبه شب نیز بازدیدی از این خوابگاه داشتم و با جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه تهران گفت و گو کردم.



قاسم‌پور تشریح کرد: این دانشجویان مطالبات صنفی جدی و دقیقی داشتند  و قرار شد در تعامل با دانشگاه، پاسخ‌گوی برخی از مطالبات آنها باشم و نتیجه را منعکس کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 350910
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار