خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 17:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
علل اصلی تصادفات جاده‌ای در ایران از زبان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور:

خودرو، جاده و خطای انسانی عوامل تصادفات جاده ای است

رئیس پلیس راهور فراجا سال ۱۴۰۳ را سال مطالبه گری پلیس از خودروسازان دانست و گفت: ما از خودروسازان در جهت ارتقای ایمنی خودرو و استحکام بدنه خودروها مطالباتی خواهم داشت.

حسینی

سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اقدامات صورت گرفته توسط پلیس راهور برای کاهش تصادفات جاده‌ای،گفت: باید برنامه‌ریزی مدونی با همکاری تمام دستگاه‌ها از دولت گرفته تا نهادهای قضایی و مجلس طراحی شود تا با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

رئیس پلیس راهور با تاکید بر اینکه سه عامل اصلی تصادفات جاده‌ای باید به صورت ویژه بررسی شود، افزود: باید به سه علت اصلی تصادفات جاده‌ای از خودرو گرفته تا جاده و خطاهای انسانی توجه شود، از طرفی موضوع مقررات راهنمایی و رانندگی، مجازات‌ها و جرایم رانندگی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

حسینی با تاکید بر اینکه برای کاهش تصادفات جاده‌ای باید روی عوامل متعدد رخداد حوادث به صورت ویژه توجه کنیم، اظهار داشت: در کاهش تصادفات علاوه بر فرهنگ‌سازی باید بسته کاملی از علت‌ها توجه ویژه داشته باشیم، برای حل این مسئله باید همه دستگاه‌ها و نهادها همچون NGOها، مراکز دانشگاهی و پژوهشی ورود جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش جرایم رانندگی مسیری برای اصلاح رانندگانی است که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، یادآور شد: در کنار افزایش جرایم برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی بی تردید پلیس اقدامات ایجابی و مطالبه گری از خودروسازان نیز خواهد داشت.

حسینی سال ۱۴۰۳ را  سال مطالبه گری پلیس از خودروسازان دانست، گفت: ما از خودروسازان در جهت ارتقای ایمنی خودرو و موضوع استحکام بدنه خودروها مطالباتی خواهم داشت.

رئیس پلیس راهور فراجا بخشی از تلفات جاده‌ای را مربوط به نقاط حادثه خیز جاده‌ها و راه‌های کشور دانست و اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی نسبت به سال‌های گذشته اقدامات مناسبی در جهت کاهش نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار داد، حدود ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که بیش از ۴۰۰ نقطه از مکان‌های حادثه خیز رفع شده است که جزو اولویت‌های کشور محسوب می‌شود، مقرر شده باقی نقاط حادثه خیز به زودی رفع شود./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 377082
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار