خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/04 - 15:36
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
الهیان تاکید کرد:

حمایت ویژه شهرداری از بانوان کارآفرین

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشست با بانوان کارآفرین منطقه 5 پایتخت بر ضرورت افزایش حمایت‌ شهرداری از فعالیت‌های این بانوان و استفاده از ظرفیت سرای محله برای رفع دغدغه‌های آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ زهره الهیان در نشست با بانوان کارآفرین و نخبه منطقه 5 رفع موانع از مسیر فعالیت تشکل‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و کارآفرینان را از وظایف اصلی مجلس و دولت دانست و افزود: توجه به رفع مشکلات بانوان کارآفرین باید در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار گیرد. ضمن اینکه سرای محلات با توجه به پتانسیل‌های موجود بهترین فضا برای رفع این قبیل دغدغه‌ها هستند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی مطالبات بانوان حاضر در این نشست بر ضرورت همکاری شهرداری و پلیس 110 برای رفع معضل سگ گردانی تاکید کرد، همچنین بر ضرورت حمایت از کارآفرینان و ارائه طرح‌های خلاقانه نخبگان و نقش مهم سرای محلات و سازمان های مردم نهاد در جهت رفع مشکلات مطرح شده تاکید کرد.



وی در ادامه  به اهمیت نقش آموزش در سنین کودکی در سرای محلات اشاره کرد، همچنین در رابطه با راه اندازی سامانه در جهت پیگیری دغدغه‌های بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار برای پیگیری استقرار نماینده‌ای از سوی آنها در محل ساختمان شهرداری قول مساعدت داد.



در ادامه این نشست مطالبات بانوان حاضر به این شرح بیان شد:



- قهرمانلو( دبیر و کارآفرین ) در خصوص شرایط سخت اقتصادی و نقش آن در کیفیت زندگی بانوان و خانواده و تاثیر شرایط اقتصادی بر وضعیت معیشتی همچنین در مورد خلاقیت تولیدی خود تولید نان خانگی به صورت ارگانیک و مشکلات تولید انبوه نان توضیحاتی را ارائه کرد.



-کربلایی کارآفرین و فعال اجتماعی در خصوص آموزش و برگزاری کلاس های آموزش و مهارت آموزی برای بانوان در سرای محلات که منجر به اشتغال زایی بشود و مسئله حذف زبان فارسی از دروس عمومی کنکور برای تدریس ادبیات در سرای محلات توضیحاتی را ارائه داد.



- جهانی تابش مدیر سرای محله جنت آباد مرکزی آموزش دختران از سنین نوجوانی استفاده از پتانسیل سرای محلات برای آموزش در خصوص کسب مهارت های زندگی ( حل مساله و ... ) توضیحاتی را ارائه کرد.



- عابدی نویسنده و فعال اجتماعی در مورد یکسان سازی حقوق بازنشستگان و مسئله حمایت و پشتیبانی از بانوان کارآفرین و همچنین سازی حقوق بازنشستگان،  مشکلات ورزش بانوان، آموزش های رایگان  فنی و حرفه ای به بانوان ، مشکل سگ گردانی در بوستانها و معضلات بانوان در هنگام طلاق،  معضل ساماندهی کودکان کار و خیابان نظارت بر مدارس دخترانه را  توضیحاتی را ارئه داد.



- صوفی کارآفرین کوثر در خصوص روند شکل گیری کسب و کار خویش، گرفتن فضا و در نهایت توسعه کسب و کار  کارآفرینان و مشکلات پیش روی جامعه کارآفرینان توضیحاتی را داده و درخواست فضایی برای فروش محصولات تولیدی مراکز کوثر را مطرح کرد.



- دادگر فر مدیر کلینیک مددکاری مهرسام سرای محله جنت آباد جنوبی در خصوص حمایت از مددجویان معلول جسمی حرکتی زنان سرپرست خانوار اوتیسم آمادگی خود را برای همکاری تخصصی و آموزش افراد اعلام کرد.



- لشکری در خصوص طرح ریحان شهر توضیحاتی را ارائه نمودند یکی از اهداف طرح ریحان شهر معضلات و مشکلات محلات و استفاده ازظرفیت ها و پتانسیل ها موجود است.



- احمدوند فعال اجتماعی درخواست حل معضلات درمان زنان سرپرست خانوار رفاه ایجاد صندوق رفاه حمایت از زنان توسط مجلس شورای اسلامی و ارائه تسهیلات مالی به افرادی که ضامن ندارند را مطرح کرد.



-گنج خانلو مسئول خانه کودک سرای محله اهل مهدی به اهمیت آموزش در سنین کودکی اشاره کرده و خانم یثوبی مدیر محله سازمان برنامه یک موضوع در جلسه مطرح شود جلسه بعدی پیگیری مصوبات پذیرد همچنین در مورد سلامت بانوان در اولویت قرار گیرد.



همچنین در مورد فضای بی دفاع شهری و اهمیت آن به‌ویژه برای بانوان مسائلی را مطرح کرد.



مریم قاسمی( دبیرخانه محیط زیست و کارآفرین)  وی مبدع عروسک امید و آرزو بوده که این عروسک ویژه حمایت از کودکان بیمار ساخته شده و بیمارستان محک در خصوص تولید انبوه به ایشان درخواست داده که هنوز تامین سرمایه با مشکل مواجه شده ، درخواست دیگر ایشان ایجاد سامانه جامع مخصوص بانوان که بتوانند مسائل و مشکلات خود رادر آن به سمع و نظر مسئولان برسانند.



 خانم خدایی فعال اجتماعی در مورد حقوق بانوان در ساختار جامعه رعایت شود و حذف نگاه جنسیتی که ممکن است مخرب باشد در دستور کار قرار گیرد.



در پایان مقرر شد نماینده‌ای از سوی الهیان در منطقه مستقر شده و مشکلات شهروندن را به صورت مستمر پیگیری کند، همچنین در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شهرداری همکاری کرده و در خصوص ممانعت از چرخاندن سگ‌های دارای صاحب در فضاهای عمومی پلیس 110 ورود پیدا کند. از سوی دیگر قرار شد شهرداری حمایت‌ از فعالیت بانوان کارآفرینان را افزایش دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 346335
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار