خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/18 - 21:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی در  همایش ملی گرامیداشت روز جهانی ماما:

حمایت جدی از ماماها برای نخستین بار در قانون حمایت از خانواده دیده شده است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس بر ضرورت تسریع در تبدیل وضعیت ۲ هزار ماما در کشور تاکید کرد و گفت: حمایت جدی از ماماها برای نخستین بار در قانون حمایت از خانواده دیده شده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در  همایش ملی گرامیداشت روز جهانی ماما با تاکید بر اینکه متاسفانه کشور در آستانه یک بحران بزرگ در حوزه جمعیت قرار گرفته که صدای دهشتناک آن چند سال بعد با بحران پیری شنیده خواهد شد، گفت: نمودار شیب سقوط جمعیتی کشور بسیار تند است که آسیب های بسیار برای همگان به همراه خواهد داشت.



وی افزود: تنها کمتر از ۸ سال فرصت طلایی است تا از پنجره جمعیتی موجود استفاده کرد، قانون راهبردی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گامی بلند برای عبور از این بحران است که باید هر چه سریعتر زمینه های اجرایی شدن بندهای مختلف آن توسط دولت فراهم شود.



نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولین قانونی است که به صراحت در بندهای ۴۱، ۴۲، ۴۵، ۴۹ از ماماها حمایت کرده است. نقش بی بدیل ماما ها را باید ستود در این رابطه حداقل ۲ هزار ماما باید تبدیل وضعیت شوند و ۴ هزار نفر نیاز تخمینی جدید برای حوزه مامایی کشور نیاز است.



به گزارش خانه ملت؛ در پایان این مراسم از ماماهای برگزیده کشور تجلیل شد./

پایان پیام


  • کد خبر : 341432
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار