خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/07 - 19:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم پور با گرامیداشت روز آتش‌نشان :

حمایت از زنان آتش‌نشان ضرورت دارد

نماینده مردم  تهران در مجلس، گفت: زنان آتش‌نشان هوشمندانه و آگاهانه این راه را انتخاب کرده‌اند، وظیفه ما هم این است که موانع را از پیش پای این زنان دغدغه‌مند و توانا برداریم.

فاطمه قاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی، گفت: تا سال گذشته زنان آتش‌نشان تنها در مانورهای آتش‌نشانی فعال بودند و وارد عملیات نمی‌شدند. از سال گذشته طی اقدام شایسته شهرداری تهران، یک ایستگاه آتش‌نشانی برای استقرار زنان آتش‌نشان در نظر گرفته شد و این زنان که سالیان سال آموزش دیده و در مانورها آزموده شدند بودند، در این ایستگاه مشغول به فعالیت‌اند.



نماینده مردم  تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روز گذشته به همراه خانم اردبیلی مدیرکل بانوان شهرداری تهران از این ایستگاه بازدید کردیم و گپ و گفتی با این زنان جوان آتش‌نشان داشتیم. زنانی که به گفته خودشان یا از کودکی علاقه‌مند به آتش‌نشان‌شدن بودند یا وقتی در دوران نوجوانی آنها حادثه پلاسکو اتفاق افتاد و جان‌فشانی آتش‌نشانان را شاهد بودند، تصمیم گرفتند به مانند آن عزیزان برای جامعه ایثار کنند یا به دلایل مختلف این مسیر را برای زندگی خود برگزیدند.



وی افزود: در خاطراتی که زنان آتش نشان برای ما تعریف کردند آنچه مشهود بود، روحیه مراقبتی و حمایتی زنان آتش‌نشان از مردم آسیب‌دیده به خصوص زنان و کودکان بود. این زنان، آتش‌نشانی را مسیری برای خدمت به مردم و ایفای مسئولیت اجتماعی‌ خود می‌دانند، در خود توانمندی جسمی و روحی طی این مسیر را دیده‌اند، هوشمندانه و آگاهانه این راه را انتخاب کرده‌اند و روح مراقبت خود را در این مسیر جاری ساخته‌اند. وظیفه ما هم این است که موانع را از پیش پای این زنان دغدغه‌مند و توانا برداریم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 368997
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم