خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 18:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
راستینه تشریح کرد؛

حل بحران آب و رفع ناترازی انرژی مهم‌ترین درخواست نمایندگان از وزارتخانه نیرو/نمره قبولی کمیسیون فرهنگی به وزیر پیشنهادی دفاع

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی نیرو و دفاع در این کمیسیون به منظور ارزیابی برنامه‌های ایشان توسط نمایندگان خبر داد.

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد و سخنگوی کمیسیون فرهگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت و در گزارش جلسات نوبت بعدازظهر دومین روز از بررسی برنامه‌های وزاری پیشنهادی با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی نیرو و دفاع در این کمیسیون، عنوان کرد: در جلسه ارزیابی برنامه‌های عباس علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو چند محور به عنوان موضوعات مهم مباحث فی‌مابین نمایندگان کمیسیون و وزیر پیشنهادی مطرح شد. موضوع اول تمرکز بر حل ناترازی انرژی در کشور بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: کمیسیون تأکید داشت ظرفیت‌های فرهنگی و رشد شاخص‌های فرهنگی می‌تواند به حوزه اقتصاد انرژی کمک کند؛ به این ترتیب که با ارتقاء شاخص‌های فرهنگی می‌توانیم مشارکت مردمی را در اصلاح الگوی مصرف، افزایش بهره‌وری و کمک به حل بخشی از ناترازی انرژی به خدمت بگیریم.

راستینه با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری‌های لازم برای رفع ناترازی‌های انرژی توسط واحدهای صنعتی به عنوان محور دوم صحبت‌های کمیسیون فرهنگی و وزیر پیشنهادی نیرو، ادامه داد: در این موضوع مقرر شد واحدهای صنعتی برنامه‌ریزی لازم برای تولید انرژی مورد نیاز خود براساس قانون برنامه هفتم توسعه را در دستور کار قرار دهد و وزیر پیشنهادی هم برنامه‌های خود در این خصوص را ارائه داد.

وی افزود: محور دیگر بحث در این جلسه، بحران و مشکلات آب در کشور و ضرورت داشتن برنامه‌ میان مدت و بلند مدت وزیر پیشنهادی نیرو برای حل چالش‌های آب بود. در این حوزه ادامه سیاست‌های انتقال آب دریا که در دولت شهید رئیسی آغاز شده بود، مورد تأکید وزیر پیشنهادی نیرو بود‌ و یکی از برنامه‌های اصلی خود در وزارت نیرو را تأمین منابع برای انتقال آب از دریا با فلات مرکزی و سایر مناطق کم‌آب بیان کرد.

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در این جلسه ضرورت توجه به نیاز آبی کشاورزان و حق‌آبه‌داران، توجه به سند آمایش سرزمینی در اصلاح بهینه مصرف انرژی نیز مورد تأکید کمیسیون و وزیر پیشنهادی نیرو قرار گرفت.

راستینه در ادامه گفت: جلسه ارزیابی برنامه‌های  امیر عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع در کمیسیون فرهنگی هم با بیان رویکردهای مشخص در حوزه‌های مختلف برگزار شد. وزیر پیشنهادی هم گزارش جامعی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل نیروهای مسلح در حفظ امنیت و دفاع از منافع ملی ارائه کرد و به برنامه‌های وزیر پیشنهادی درخصوص چگونگی ارتقاء این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها پرداخته شد.

وی تصریح کرد: ضرورت افزایش و ارتقاء توان نیروهای مسلح دغدغه‌ همه نمایندگان کمیسیون فرهنگی بود که به صورت جدی در جلسه با وزیر پیشنهادی دفاع مورد توجه قرار گرفت و تأکید نمایندگان بر این بود که با توجه به اینکه نیروهای مسلح از افتخارات ایران اسلامی هستند، باید ضرورت تمرکز بر حمایت از ارتقاء شاخص‌های توانمندی در نیروهای مسلح مورد توجه قرار بگیرد و برنامه‌های وزیر پیشنهادی در این خصوص نیز مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در بحث فرهنگی هم وزیر پیشنهادی دفاع، برنامه جامعی درخصوص شاخص‌های فرهنگی مجموعه نیروهای مسلح ارائه کرد و سازوکارهای افزایش باورمندی و ظرفیت‌ها و شاخص‌های دینی را در مجموعه نیروهای مسلح مورد اهتمام قرار داد.

راستینه گفت: نقطه قابل توجه و اتکا در برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع، با توجه به اینکه وی از استاد تمام‌های خلبان نیروهای مسلح است، شناخت دقیق امیر نصیرزاده به توسعه صنایع دفاعی و توجه جدی به افزایش ظرفیت‌های صنایع دفاعی با توجه به تخصص وی بود که مورد توجه و تحسین نمایندگان کمیسیون قرار گرفت.

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون فرهنگی تقریباً تمام دغدغه‌های اعضای این کمیسیون توسط وزیر پیشنهادی دفاع پاسخ داده شد و نگاه کمیسیون فرهنگی در مجموع به برنامه‌های این وزیر پیشنهادی مثبت و قابل دفاع بود و تقریبا این اجماع در کمیسیون در تأیید برنامه‌های وزیر دیده شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382192
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار