خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/04 - 17:19
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
در کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شد؛

حضور آیت الله حسینی‌خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس

نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور آیت الله حسینی‌خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (سه شنبه، 4 بهمن ماه) با حضور آیت الله سیداحمد حسینی‌خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان برگزار شد.



در ابتدای این نشست مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به بیان اقدامات این کمیسیون در جهت پیگیری حقوق مردم پرداخت.



آیت الله حسینی خراسانی گفت: از اینکه توفیقی نصیبم شد تا به دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی نائل شوم خدای بزرگ را شاکر و سپاسگزارم و از سردار عیسی زاده و اعضای این کمیسیون که این مجال و فرصت را در اختیارم قرار دادند صمیمانه سپاسگزاری می کنم.



وی در ادامه به بیان اهمیت ماه های سه گانه رجب، شعبان و رمضان برای عبادت و ارائه خدمت به مردم که از آن به عنوان اقدامی در زمره عبادت خداوند یاد کرد، پرداخت و از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس خواست که به مسئولیت خود در حوزه رفع مشکلات اجتماعی به ویژه آسیب های اجتماعی به طور جدی عمل کند.



این عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: این امر مبرهنی است که کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون مادر مسئولیت بزرگی از حیث رفع مسائل مهم اجتماعی برعهده دارد کما اینکه قریب به 5 ماه است در کشور با آسیب اجتماعی نوپدید تحت عنوان اغتشاشات و شرارت ها مواجه ایم که باعث شده از بیان مطالبات در قالب اعتراض و مطالبه گری عبور کرده و به آشوب تبدیل شود.



وی افزود: این آسیب اجتماعی در پی اهدافی که دشمنان به منظور لطمه زدن به امنیت ملت و کشور دنبال می کنند ایجاد شده است که لازم است ریشه های آن مورد بررسی قرار گیرد چرا که این آسیب اجتماعی هزینه سنگینی برای کشور در سطح بین المللی و حتی داخلی ایجاد کرد.



آیت الله حسینی خراسانی یادآور شد: این آسیب اجتماعی که نشات گرفته از بی توجهی به این حوزه است در حالی ایجاد شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی از چند سال گذشته بر ضرورت رفع آسیب های اجتماعی در کشور تاکید فرموده و نسبت به خطرات ناشی از آن هشدار داده بودند و فرمودند مسئولان باید نسبت به شناسایی و درمان به موقع آن ها وارد عمل شوند.



وی افزود: در دنیای متزلزل طوفان زده امروز ما یک جزیره امن به نام ایران داریم که دشمنان آن را مورد هدف قرار داده اند بنابراین لازم است به همه جوانب و ریشه های آسیب های اجتماعی توجه کنیم ضمن اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس در این شرایط مسئولیت بررسی و رفع این آسیب ها در کل کشور را برعهده دارد.



عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه به ضرورت توجه به وضعیت جامعه معلولان و رسیدگی به مطالبات خانواده های دارای معلول تاکید کرده و همچنین از کمیسیون اجتماعی خواست به طور جدی مطالبات این قشر را پیگیری کنند.



آیت الله حسینی خراسانی در پایان ضمن تاکید بر لزوم ورود کمیسیون اجتماعی به رفع مشکلات معیشتی و فقر در سطح جامعه از اعضای این کمیسیون خواست تا پیشنهادات خود در خصوص برگزاری جلسات هم اندیشی شورای نگهبان با اندیشمندان حوزه های مختلف و اعضای این کمیسیون را به صورت مکتوب به شورای نگهبان ارائه دهند تا بررسی شود.



در ادامه این نشست، اعضای کمیسیون اجتماعی مطالباتی پیرامون ضرورت حمایت شورای نگهبان برای رفع مشکلات مردم در قالب همراهی این شورا برای تائید طرح های اثرگذار مجلس را مطرح کردند که از جمله آن ها طرح ساماندهی کارکنان دولت، تضمین امنیت شغلی، بیمه و درمان کارگران به ویژه اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و حمایت از ایثارگران، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و اقشار آسیب پذیر جامعه بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 356016
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار