خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/18 - 17:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی

جلسه هم‌اندیشی جهاد دانشگاهی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی جهاد دانشگاهی و گروه آموزش عالی و تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلسه هم‌اندیشی جهاد دانشگاهی و گروه آموزش عالی و تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای برنامه هفتم توسعه برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی گروه آموزش‌عالی و تحقیقات مرکز برگزار شد، مدیران و معاونین بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی جهاد دانشگاهی حضور داشتند و به بیان دغدغه‌ها و مسائل و برنامه‌های پیش روی جهاد دانشگاهی پرداختند.



شایان ذکر است در این نشست بر اهمیت و جایگاه جهاد دانشگاهی در نظام علم و فناوری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تاکید شد. از جمله موارد مورد تاکید در این جلسه این واقعیت است که با وجود اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی بخش عمده اعتبارات خود را از محل درآمدهای اختصاصی کسب می‌کند اما توانسته کارهای موثری در زمینه‌های گیاهان دارویی، تولید مته‌های حفاری، پروژه‌های آب شیرین کن، کارآفرینی و اشتغال دانش آموختگان، ایجاد و مدیریت مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران،‌ سلول‌های بنیادی، درمان ناباروری، تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان و... به انجام برساند.



گفتنی است در این جلسه بیان شد که علیرغم فعالیت‌های موثر جهاد دانشگاهی در زیست بوم علم و فناوری کشور و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت و جایگاه آن، این نهاد در سیاست‌گذاری‌های کلان مورد غفلت واقع شده است. در این جلسه مقرر شد که دغدغه‌های جهاد دانشگاهی و چالش‌های پیش روی آن از جمله چالش‌های جذب و استخدام نیروی انسانی در این مجموعه، تسهیل نقش آفرینی جهاد دانشگاهی با جایابی صحیح و ماموریت سپاری به آن در نظام علم و فناوری، رفع موانع خرید محصولات پژوهشی و فناورانه و... در برنامه هفتم توسعه منعکس شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361330
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار