خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/22 - 15:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شیخی تشریح کرد؛

جزئیات نشست کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان

سخنگوی کارگروه ویژه مسمومیت دانش آموزان جزئیات نشست این کارگروه را تشریح کرد.

زهرا شیخی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان از حضور مسئولانی از نیروی انتظامی، وزارت کشور، اطلاعات، آموزش‌ و پرورش و بهداشت در این نشست خبر داد و گفت:  این جلسه در پی دستور رئیس مجلس به 4 کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان، آموزش و تحقیقات، امور داخلی و شوراها و امنیت ملی برای پیگیری جدی علت مسمومیت دانش آموزان در کشور و ارائه گزارش آن به مردم و صحن علنی برگزار شد که مسئولان مربوطه گزارشی را از روند بررسی مسمومیت‌ها و اقدامات انجام شده به کارگروه ارائه کردند.



وی افزود: رئیس کارگروه اعلام کرد که همه دستگاه ها گزارش مکتوب خود را به کارگروه ارائه نکردند در حالی که باید به استناد گزارشات، جمع‌بندی لازم را داشته باشیم و گزارش آن را به صحن و مردم ارائه کنیم و می‌طلبد دستگاه در این زمینه فعال‌تر باشد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: بر اساس اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت و گزارش کمیته علمی تنها حدود 5 تا 10 درصد دانش آموزان با ماده محرک تماس داشتند که در آزمایش خون آنها ماده خاصی یافت نشد اما با بررسی های بیشتر و دقیق تر به دنبال منشأ اصلی آن هستیم.



شیخی با بیان اینکه توان نیروهای علمی کشور بالا است و از نظر تشخیص هیچ‌گونه بی‌توجهی صورت نگرفته است، گفت: کریمی معاون درمان وزارت بهداشت همچنین تأکید داشت که تاکنون مشکل جدی پزشکی نداشتیم و تشخیص منشأ مسمومیت‌ها مورد توجه جدی کمیته علمی وزارت بهداشت است.



رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم مجلس افزود: بر اساس اظهارات مسئولان آموزش و پرورش، انجمن‌های اولیا و مربیان فعال و همچنین سفیران سلامت بازسازی شده و به مدیران در سطوح مختلف آموزش‌های لازم ارائه می‌شود و همچنین دستور‌العمل‌های پیشگیرانه به مدارس ارسال شده است البته معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش هم اعلام کرد که بر اساس اظهارات استاندار قم، طی این دو روز هیچ‌گونه مسمومیتی در قم مشاهده نشده است.



سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: مسئولان امنیتی و انتظامی مطرح کردند که در حال شناسایی کامل سرشبکه‌های مسمومیت ها هستند و با پیگیری ها و اقدامات انجام شده آمار مسمومیت ها در کشور رو به کاهش است./



پایان پیام

  • کد خبر : 358836
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار