خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/01 - 17:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
غضنفرآبادی تشریح کرد:

جزئیات نشست مشترک اعضای کمیسیون قضایی با اصل 90 مجلس

رئیس کمیسیون قضایی مجلس، سهل انگاری در اجرای برخی قوانین از جمله کاداستر، طبقه‌بندی زندانیان، وضعیت رسیدگی به پرونده های ارسالی کمیسیون اصل نود به قوه قضائیه و قضازدایی را از جمله مباحثی دانست که در نشست مشترک این کمیسیون با کمیسیون اصل نود مطرح شد.

موسی غضنفر آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز ( سه شنبه، یکم شهریورماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از نشست مشترک اعضای کمیسیون متبوعش با اعضای کمیسیون اصل نودم قانون اساسی برای تبادل نظر پیرامون مباحث قضایی و حقوقی خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون اصل نود مطرح کردند که در اجرای برخی قوانین به ویژه در دستگاه قضا از جمله قانون جامع حدنگار ( کاداستر)  سهل‌انگاری می شود.



وی افزود: همچنین در مورد عدم طبقه بندی زندانیان و وضعیت رسیدگی به پرونده های ارسالی کمیسیون اصل نود به قوه قضائیه انتقاداتی مطرح شد و اعضای کمیسیون قضایی هم مسائلی را در حوزه قضایی و حقوقی مطرح کردند.



نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم ادامه داد: در جلسات مشترک مجلس با قوه قضائیه مسائل مطروحه توسط نمایندگان را مورد تاکید قرار دادم.



غضنفرآبادی یادآور شد: همچنین در این نشست مشترک، مسائل تقنینی از جمله ارتقای اسناد رسمی مطرح شد که این موضوع در قالب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مورد توجه قرار گرفته است؛ بررسی این طرح در کمیسیون به پایان رسیده و برای چندمین بار شورای نگهبان به آن ایراداتی گرفت که به زودی در صحن علنی مجلس رفع خواهند شد البته کمیسیون در مورد برخی موارد به مصوبات خود اصرار کرده که باید آنها را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کنیم.



رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: همچنین بحث قضازدایی مطرح و تاکید شد که لایحه قضازدایی از جمله لوایح بسیار مهمی است که مورد توجه کمیسیون و دستگاه قضا است و برای تعیین تکلیف این موضوع نیاز به همکاری هماهنگ 24 نهاد و دستگاه داریم و باید گزارشاتی را ارائه کنند که تاکنون ارائه نکرده اند و قرار شد این موضوع از طریق کمیسیون اصل نود پیگیری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 347959
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار