خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/24 - 15:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس؛

تکمیل اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان با اولویت در دستور کار وزارت کار قرار گیرد

فضل‌الله رنجبر گفت: تکمیل بانک اطلاعاتی پایگاه رفاه ایرانیان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که باید با اولویت در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بگیرد.

فضل‌الله رنجبر، نماینده مردم کرمانشاه و دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تأکید بر اهمیت به‌روز رسانی بانک اطلاعاتی پایگاه رفاه ایرانیان به منظور اثربخشی آن در دهک‌بندی‌ها، توزیع یارانه‌ها و عدالت اجتماعی، عنوان کرد: در جلسه‌ای که پیش از اخذ رای اعتماد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم، یکی از درخواست‌های ما تکمیل پایگاه رفاه ایرانیان بود؛ که آنجا خود وزیر اعلام کرد چون از روز اول بنیان‌گذار این کار بوده‌ام، یکی از اولویت‌های کاری‌ام در وزارت کار تکمیل این بانک اطلاعاتی خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً یکی از مطالبات ما در کمیسیون اجتماعی مجلس  هم تکمیل همین پایگاه و بانک اطلاعاتی است؛ چرا که بسیاری از افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، نسبت به دهک‌بندی‌هایی که بر اساس داده‌های همین پایگاه رفاه ایرانیان صورت گرفته، معترض‌اند و برای برخی به دلیل این موضوع در گرفتن یارانه و حقوق مشکلاتی ایجاد شده است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم افزود: روزهایی که ما به حوزه‌های انتخابیه مراجعه می‌کنیم، به دلایل مختلف مراجعات بسیاری در همین موضوع و وضعیت داریم، بنابراین اصلاح و تکمیل این بانک اطلاعاتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و باید با اولویت در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بگیرد.

رنجبر ضمن اعلام اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس در بحث نظارتی بازدیدی از مرکز اطلاعات و داده پایگاه رفاه ایرانیان انجام خواهد داد؛ اضافه کرد: البته این موضوع چندوجهی یا به عبارت دیگر فرابخشی است، یعنی صرفاً مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی‌شود و سایر دستگاه‌ها هم باید به کمک این وزارتخانه بیایند. ما نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس هم تلاش خواهیم کرد تا این انسجام را ایجاد کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 383292
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار