خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/15 - 10:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاکری تاکید کرد:

توانمندسازی مردم اقدامی ضروری برای ساماندهی محله هرندی

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با اشاره به بازدید رئیس جمهور و نمایندگان تهران طی یک سال گذشته از محله هرندی، از تشکیل قرارگاه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی محله هرندی با محوریت سپاه پاسدران تهران خبر داد و گفت: برای ساماندهی آسیب‌های این محله قرارگاهی برای بازگشت آرامش و توانمندسازی ساکنین محله تشکیل شده است.

اقبال شاکری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید رئیس جمهور از محله هرندی تهران طی روزهای گذشته، به بازدید برخی از نمایندگان تهران از این محله و اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی آسیب‌های این محله اشاره و اظهار کرد: محله هرندی به عنوان نمادی از محله های آسیب پذیر در تهران برجسته شده که در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی از جمله شهرداری تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و انجمن‌های مردم نهاد طرح‌هایی را برای بازگشت آسایش، توانمندسازی ساکنین، بازسازی بافت فرسوده، جمع آوری معتادان متجاهر و ارتقای امنیت مردم در این منطقه اجرایی می‌کنند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین مسئله‌ای که از محله هرندی، منطقه‌ای آسیب پذیر ساخته، بافت فرسوده و وجود بناهای غیراستاندارد در این منطقه است که این محله را به منطقه‌‎ای برای حضور مهاجران و اقشار آسیب دیده تبدیل کرده است. لذا در نخستین گام‌ها باید نسبت به بازسازی بافت این محله اقدام شود. 



وی یکی دیگر از اقدامات ضروری برای محله هرندی را توانمندسازی مردم این منطقه دانست و افزود: اقدامات پراکنده‌ای در این منطقه در حال انجام است که نیاز به انسجام دارد و بر همین اساس قرارگاهی با محوریت سپاه تشکیل شده تا نسبت رفع ساماندهی‌های این منطقه اقدام شود.



شاکری اضافه کرد: از سوی دیگر در همین راستا، مدرسه‌ای در این محله برای کودکان کار راه اندازی کردیم و در مرحله اول 80 دانش آموز جذب این مدرسه شده تا علاوه بر آموزش نسبت به استفاده از ظرفیت خیرین نسبت به توانمندسازی خانواده‌های آنان نیز اقدام شود.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، حضور رئیس جمهور در محله هرندی را به فال نیک گرفت و گفت: معتقدم هرچه قدر قرارگاه ساماندهی محله هرندی تقویت شود، می‌توان به ساماندهی محله هرندی امیدوار بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 332857
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار