خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 11:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داد؛

توانمندسازی سیاست پژوهان و اعضای اندیشکده ها در راستای اصلاح ساختار بودجه

به ابتکار مرکز نوآوری قوه مقننه، دوره آموزشی آشنایی با ساختار و جداول قانون بودجه سالانه در مرکز نوآوری قوه مقننه با حضور جمعی از پژوهشگران و اعضای اندیشکده ها، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جمعی از سیاست‌پژوهان و اعضای اندیشکده‌ها در دوره آموزشی آشنایی با ساختار و جداول قانون بودجه سالانه که در مرکز نوآوری قوه مقننه برگزار شد شرکت کردند.



در همین راستا، دوره آموزشی آشنایی با ساختار و جداول قانون بودجه سالانه جهت آشنایی پژوهشگران حوزه سیاست‌گذاری از چندین اندیشکده با مباحث روز اصلاح ساختار بودجه برگزار شد. محمدحسین معماریان، مدیر گروه بودجه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ابتدا به معرفی کلی ساختار قانون بودجه پرداخت و سپس جداول و پیوست‌های موجود در قانون بودجه را تشریح کرد. هدف از این قسمت، بررسی امکان استخراج داده‌های مرتبط با نوآوری از قانون بودجه فعلی بود.



در ادامه، محمدحسین معماریان به توضیح روند بودجه‌ریزی در ایران پرداخت و ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در اصلاح فرایند بودجه‌ریزی و ساختار لایحه بودجه، بیان کرد. همچنین فعالیت‌های صورت گرفته و در حال انجام در سال‌های اخیر در جهت اصلاح ساختار بودجه به اجمال معرفی شد.



گفتنی است هدف از این قسمت، بررسی ظرفیت اصلاح ساختار بودجه جهت اثرگذاری بر اعتبارات حوزه نوآوری از طریق آیین‌نامه داخلی مجلس و همکاری با سازمان برنامه و بودجه بود.



این دوره، نخستین جلسه از سلسله جلسات مرکز نوآوری در راستای تدوین بسته سیاستی اصلاح ساختار بودجه با مشارکت ذی‌نفعان اصلی یعنی نوآوران و اندیشه‌ورزان، بود و در پایان آن، پیشنهاداتی جهت ادامه این مباحث مطرح و به بحث گذاشته شد.



شایان ذکر است مرکز نوآوری قوه مقننه در تلاش است تا با همکاری زیست‌بوم نوآوری و اندیشکده‌های فعال در زمینه سیاست‌ فناوری و نوآوری، پیشنهاداتی جهت اصلاح ساختار اعتباردهی به فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه، فناوری و نوآوری در قانون بودجه سالانه تدوین کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 366595
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم