خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/21 - 16:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
پاک‌مهر مطرح کرد

تلاش کمیسیون بهداشت مجلس برای برقراری عدالت در سلامت بر اساس شاخص‌های ارائه شده در مناطق مختلف کشور

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به نشست های نظارتی این کمیسیون برای بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان‌ها، گفت: کمیسیون در تلاش برای برقراری عدالت در سلامت در استان‌ها بر اساس شاخص‌های ارائه شده است.

سیدمحمد پاک مهر در گفت  و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به نشست های نظارتی کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان ها، گفت: یکی از اهداف کمسیون بهداشت این است که بر اساس شاخص‌های ارائه شده عدالت را در سطح استان‌ها برقرار کند.



وی افزود: کمیسیون بهداشت تاکنون نسبت به بررسی مشکلات دو استان لرستان و خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی و کشوری اقدام کرده است، افزود: این اقدام موثر کمیسیون بهداشت گام موثری برای احصای مشکلات استان‌ها است و بر این اساس می‌توان برنامه ریزی بهتری را برای رفع مشکلات داشته باشیم.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه کمیسیون بهداشت مجلس مشکلات حوزه سلامت را بررسی  و پیگیری می کند، ادامه داد: 4 شهرستان از 10 شهرستان استان خراسان شمالی فاقد بیمارستان و حتی فاقد مرکز و داروخانه شبانه روزی هستند البته تعداد تخت های بیمارستانی شهرستان سملقان جوابگوی جمعیت 110 هزار نفری این شهرستان نیست و اعتباری برای شبانه‌روزی کردن مرکز جامع سلامت روستایی هم نداریم.



پاک مهر یادآور شد: یک بیمارستان آموزشی در استان برای تربیت دانشجوی پزشکی وجود ندارد و بیش از 3 هزار پست بلاتصدی داریم و حدود 1200 میلیارد تومان جمع بدهی دانشگاه علوم پزشکی است که تمامی این مشکلات در کمیسیون بهداشت مجلس با حضور مسئولان استانی و کشوری احصا شده و امیدواریم وزارت بهداشت گام جدی برای رفع مشکلات استان خراسان شمالی و سایر استان های محروم بردارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366445
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم