خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/03 - 17:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری خبر داد:

تعیین مهلت 2 هفته برای رفع ایرادات طرح تشکیل وزارت بازرگانی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تعیین مهلت 2 هفته برای کمیته اداری و استخدامی این کمیسیون جهت رفع ایرادات وارد دانسته شده از سوی شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد و افزود: با توجه به ضرورتی که در حوزه تنظیم بازار در پی اصلاحات اقتصادی صورت گرفته، وجود دارد، دولت اعلام کرد که رسیدگی به این طرح در اولویت قرار گیرد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(سه شنبه سوم خرداد ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست بررسی شور دوم طرح نقل و انتقال سوابق بیمه با بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی در دستورکار قرار داشت که شور اول آن در صحن مجلس به تصویب رسیده بود و به لحاظ برخی ایراداتی که از سوی نماینده دولت و برخی نمایندگان مجلس مطرح شده بود به کمیسیون ارجاع داده شده بود.



تصویب کلیات شور دوم طرح نقل و انتقال سوابق بیمه با بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی



نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در کمیسیون اجتماعی، کمیته‌ای جهت رفع این ایرادات تشکیل شد که بنده ریاست آن را برعهده داشتم سپس در پی بررسی‌های کارشناسانه‌ای که با حضور اعضای این کمیته و نمایندگان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مربوطه انجام شد در نهایت به یک جمع‌بندی رسیدیم که در این نشست مطرح شد و کلیات آن به تصویب رسید و مجدد برای بررسی شور دوم آن به صحن علنی ارسال خواهد شد.



وی تصریح کرد: طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز در دستورکار نشست امروز کمیسیون قرار داشت که در مجلس گذشته به تصویب رسیده بود اما شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد دانسته بود و به مجلس یازدهم ارجاع شده بود.



انصاری اظهار کرد: پیش از این مکاتباتی با دولت کنونی انجام شد که مشخص شود آیا با ادامه رسیدگی به این موضوع موافق است که در نهایت در روزهای گذشته به دلیل ضرورتی که در حوزه تنظیم بازار و نظارت بر آن در پی اصلاحات اقتصادی صورت گرفته، وجود دارد، دولت اعلام کرد که رسیدگی به این طرح در اولویت قرار گیرد و ایرادات شورای نگهبان رفع شود تا به دنبال آن تمرکزی بر وضعیت بازار ایجاد شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: درنهایت قرار شد یک کمیته‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه و اعضای این کمیسیون تشکیل شود تا این موضوع ظرف مدت 2 هفته آینده تعیین تکلیف شده و بعد از تصویب در کمیسیون به صحن علنی ارسال شود تا ایرادات شورای نگهبان رفع شود.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 342712
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار