خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/11 - 16:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نماینده مردم آبادان خبر داد:

تصمیم مثبت دستگاه‌های اجرایی برای از سرگیری جابه‌جایی مسافر از بندر آبادان به بندر سیبه عراق

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به برگزاری نشست کارگروه تخصصی توسعه بندر آبادان به ریاست معاونت نظارت رئیس مجلس با حضور معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور و نمایندگان سایر دستگاه‌های اجرایی، گفت: در این نشست تمامی دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت امور خارجه و وزارت کشور، نسبت به از سرگیری و جابه‌جایی مسافر از بندر آبادان به بندر سیبه نظر مثبتی ارائه کردند و مقرر شد در آینده‌ای نزدیک برای اجرایی شدن این تصمیم کمیته‌ای متشکل از وزارت امور خارجه و وزارت کشور از هر دو بندر بازدید داشته باشند.

محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (دوشنبه 11 مهرماه) کارگروه تخصصی توسعه بندر آبادان، اظهار کرد: بندر آبادان ظرفیت جابه‌جایی مسافر در حوزه گردشگری و زیارتی به بندر سیبه استان بصره عراق را دارد و زیرساخت‌‎ها برای انجام این مهم در بندر آبادان و بندر سیبه فراهم است.



نماینده مردم آبادان در مجلس  تصریح کرد: به همین منظور و به ریاست معاونت نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور، معاونت حقوقی وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی وزارت کشور، نمایندگانی از سازمان بنادر، مرزبانی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و دریابانی کارگروهی تشکیل شد و نشست امروز نتایج مثبتی داشت.











نشست کارگروه تخصصی توسعه بندر آبادان به ریاست معاونت نظارت مجلس و با حضور معاون رئیس جمهور و نمایندگان دستگاه های اجرایی


 



مولوی با بیان اینکه همه دستگاه‎‌ها نسبت به راه اندازی بندر آبادان و تردد مسافر از آن اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: کلیه زیرساخت‌ها در بندر آبادان فراهم بوده و دستگاه‌ها و زیرساخت‌های لازم نیز در این راستا فراهم است.



وی تأکید کرد: در این نشست مقرر شد بازدید مشترکی از دو مرز توسط نمایندگان وزارت کشور و وزارت امور خارجه صورت گیرد تا این ظرفیت در بندر آبادان فراهم شود. این موضوع به توریست درمانی، تجارت و امنیت مرز کشور کمک می‌کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: منطقه سیبه درست روبه روی پالایشگاه آبادان بوده و مسافت بندر آبادان تا بندر سیبه با یک شناور معمولی فقط 7 دقیقه به طول می‌انجامد و تبادل مسافر بین این دو بندر به توسعه توریسم درمانی و رونق اقتصادی منطقه نیز کمک می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 349635
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار