خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/03 - 09:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
لک‌علی آبادی:

تداوم آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس زیرسایه خواب خرگوشی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها/ دولت چهاردهم تامین تجهیزات پیشرفته برای مقابله با آتش سوزی ها را در دستور کار قرار دهد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با انتقاد از اینکه جنگل های زاگرس زیر سایه خواب خرگوشی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها در حال سوختن است از دولت چهاردهم خواست که تامین تجهیزات پیشرفته مانند بالگرد اطفای حریق برای مقابله با آتش سوزی ها را در دستور کار قرار دهد.

روح الله لک علی آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه جنگل های زاگرس زیر سایه بی توجهی و خواب خرگوشی دستگاه‌های مربوطه در حال سوختن است، گفت: منابع طبیعی و جنگل های غرب کشور بسیار غنی و ارزشمند و در دنیا بی نظیر است اما متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها و منابع طبیعی اهتمام کافی را برای حفظ این سرمایه عظیم ندارند در حالی که جنگل به عنوان ریه های کشور نقشی اساسی در جلوگیری از بحران ها و حوادثی مانند سیل دارد.
وی افزود: در حالی که 12 روز است جنگل های لرستان در حال سوختن است اما متاسفانه شاهد هیچ گونه عکس العمل و واکنش جدی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها نیستیم و در این رابطه به این دستگاه ها هشدار می دهیم که باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند و نباید اجازه دهند جنگل ها به راحتی از بین برود.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دوازدهم ادامه داد: جنگل ها، ثروت استان لرستان و مناطق زاگرس نشین محسوب می شود و در حالی که هیچ تلاشی برای افزایش وسعت درختان بلوط نمی کنیم اجازه می دهیم که ریه های کشور در آتش بی توجهی و سوء مدیریت مسئولان مربوطه بسوزد و از بین می رود.
لک علی آبادی یادآور شد: متاسفانه برخی مدیران دولتی چون در روزهای پایانی خدمت خود قرار دارند وظایف خود را به فراموشی سپرده اند در حالی که باید به وظایف انسانی، ملی و استانی خود عمل کنند.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد جنگل بانان و تامین بالگرد اطفای حریق و آمبولانس به اندازه کافی، گفت: متاسفانه با نبود تجهیزات و امکانات کافی برای اطفای حریق جنگل ها مواجه هستیم و مردم و جنگل بانان با امکانات اندک و ابتدایی اقدام به اطفای حریق می کنند به گونه ای که طی سال های اخیر تعدادی از هموطنانمان با دستان خالی و حین عملیات اطفای حریق مصدوم شده یا جان خود را از دست دادند.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دوازدهم ادامه داد: نیاز است دولت چهاردهم توجه ویژه ای به حفظ جنگل های زاگرس و اتخاذ تدابیر ویژه برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها داشته باشد و تامین امکانات و تجهیزات پیشرفته را در دستور کار قرار دهد./
پایان پیام

  • کد خبر : 379889
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار