خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/26 - 13:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در جوابیه‌ای:

تخصیص اعتبار دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان سال جاری به 130 درصد اعتبارات مصوب خواهد رسید

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در جوابیه ای اعلام کرد که تخصیص اعتبار دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان سال جاری به 130 درصد اعتبارات مصوب خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور پیرو انتشار خبری در خبرگزاری خانه ملت با عنوان « مشکل جدی دانشگاه های علوم پزشکی در پرداخت حق الزحمه کارکنان/ بی توجهی سازمان برنامه و بودجه به تخصیص منابع »، در جوابیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.



متن جوابیه به شرح زیر است:



برادر ارجمند جناب آقای قندهاری نیا مدیر عامل محترم خبرگزاری خانه ملت



با سلام واحترام؛



گزارشی با عنوان « مشکل جدی دانشگاه های علوم پزشکی در پرداخت حق الزحمه کارکنان/ بی توجهی سازمان برنامه و بودجه به تخصیص منابع » مورخ 24 بهمن ماه در آن خبرگزاری منتشر شده؛ مقتضی است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و به منظور رفع ابهام و روشن شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ با همان فونت و اندازه و با تیتر ذیل در اسرع وقت در آن خبرگزاری منتشر شود.



تخصیص اعتبار دانشگاه های علوم پزشکی تا پایان سال جاری به 130 درصد اعتبارات مصوب خواهد رسید



سازمان برنامه و بودجه تمامی تلاش و مساعی خود را بکار گرفته تا حقوق و مزایای کارکنان زحمت کش حوزه سلامت بدون مشکل پرداخت شود.



در خصوص پرداخت حقوق و مزایای  کارکنان بخش بهداشت ، قابل ذکر است، بخش بزرگی از مسئله مطروحه  مربوط به کاهش مبلغ 10 هزار  میلیارد تومان  از اعتبارات  بخش سلامت  در پروسه بررسی از لایحه پیشنهادی بودجه سال 1400 تا قانون بودجه 1400 ، توسط مجلس شورای اسلامی برمی گردد.



علیرغم مشکل ایجاد شده ( با کاهش مبلغ مذکور) این سازمان تمامی تلاش و مساعی خود را بکار برده تا پرداخت حقوق و مزایای کارکنان زحمت کش حوزه سلامت به ویژه در ایام شیوع بیماری  کرونا  با مشکل مواجه نشود.



شایان ذکر است در پایان سال جاری تخصیص اعتبار دانشگاه های علوم پزشکی به حدود 130 درصدی اعتبار مصوب خواهد رسید . بنابراین همانگونه که ملاحظه می شود نه تنها اعتبار مصوب به طور کامل تا پایان سال جاری تخصیص داده شده، بلکه نیاز  حقوق و مزایای دانشگاه ها  بالغ بر 100 درصد نیز تا پایان سال تامین  و پرداخت خواهد شد .



همچنین به منظور کمک به افزایش اعتبارات درآمد اختصاصی  واحد های درمانی، افزایش سقف در خواستی درآمد اختصاصی دانشگاه ها نیز در دست اقدام است./



پایان پیام

  • کد خبر : 337178
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار