خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/13 - 15:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری به مناسبت هفته حمایت از معلولان:

تحقق قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند عزم جدی‌تری در حوزه اجرا است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه قدم‌های خوبی در حوزه تقنین برای حمایت از جامعه معلولان برداشته شده است، تحقق کامل قانون جامع حمایت از معلولان را در گروی عزم جدی‌تری در حوزه اجرا دانست.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به مناسبت هفته حمایت از معلولان، گفت: تاکنون قدم‌های خوبی در حوزه تقنین برای حمایت از جامعه معلولان برداشته شده است کما اینکه تصویب قانون جامع حمایت از معلولان یکی از این اقدامات است اما هنوز در حوزه اجرا نیازمند اهتمام جدی‌تری است.



نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این قانون حاصل کار کارشناسی دقیقی از ابعاد مختلفی برای حمایت از این قشر در حوزه‌های اشتغال، مسکن و حمایت اجتماعی است اما لازم است اجرای آن نیز در سطح جامعه ملموس و محسوس باشد.



وی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم با توجه به رویکرد دولت و به ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز است که برای اجرای این قانون هم با سازمان بهزیستی و هم سایر دستگاه‌‎های مربوطه نشست‌های مختلفی داشته باشیم تا بتوانیم مطالبات به حق جامعه معلولان را چه در زمینه اشتغال و چه سایر برنامه‌های رفاهی عملیاتی‌تر کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بی‌تردید تحقق قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند عزم جدی‌تری در حوزه اجرا است و مجلس نیز باید هم با استفاده از اهرم‌های سنتی نظارتی در قالب سوال و تذکر و هم در قالب نظارت‌های میدانی به این حوزه ورود پیدا کند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است نمایندگان در این دوره از مجلس تنها به نظارت‌های سنتی اکتفا نکرده و در قالب سفرهای نظارتی به صورت میدانی به بررسی روند اجرای مصوبات در حوزه‌های مختلف می‌پردازند. همچنین با رصد مشکلات اجتماعی از طریق برگزاری نشست‌های مشترک بین دولت و مجلس می‌توان روند اجرای مصوبات مجلس را تسریع بخشید./



پایان پیام

  • کد خبر : 353139
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار